چهار بازی ایرانی منتخب رویداد TGC

به گزارش فناوری فرهنگی، مراسم اختتامیه نخستین رویداد تجاری بازی های رایانه ای تهران(تی جی سی) عصر جمعه برگزار شد.

این رویداد که علاوه بر برگزاری نمایشگاه عرضه تازه ترین دستاوردهای صنعت گیم ایران، فرصتی برای تعامل تخصصی و تجاری میان بازی سازان ایرانی و نمایندگان جهانی صنعت گیم فراهم آورده بود، پس از دو روز برگزاری فشرده کنفرانس ها و نشست های تخصصی، با معرفی برترین بازی های ایرانی با قابلیت عرضه در بازار جهانی به کار خود پایان داد.
نکته جالب در داوری بازی های ایرانی در این رویداد، ترکیب کاملا خارجی هیات داوران این رویداد متشکل از متخصصان بازی ساز و نشر بازی در بازار جهانی است که بر اساس نظر این داوران چهار بازی ای موفق به اخذ عنوان برترین ها شدند که کاملا نوآورانه مبتنی بر ایده های بومی طراحی و تولید شده اند.
بر این اساس در آیین اختتامیه نخستین دوره «تی جی سی» بازی ایرانی «نگاره» که برگرفته از ظرایف معماری ایرانی طراحی و عرضه شده است، عنوان «خلاقانه ترین بازی پی سی» را از آن خود کرد.
در بخش های دیگری بازی های «Live TV Tycoon»  بعنوان خلاقانه ترین بازی موبایلی و «Run Dehghan Run» به عنوان بهترین بازی موبایل معرفی و تجلیل شدند.
بازی ایرانی «Grandom Overdrive» یا همان «خاله قزی» هم توانست عنوان برترین بازی پی سی را از آن خود کند.
 انتخاب های جالب هیات داوران
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مراسم اختتامیه این رویداد گفن: با توجه به حضور 2300 نفر در TGC، تقریبا می توان گفت تمام بازی سازان کشور در این رویداد حضور یافتند.
وی افزود: در این همایش بازی سازان ما متوجه شدند که بازار بازی کاملا رقابتی است و این که کیفیت حرف اول را می زند. فارغ از کشور سازنده، ناشرین و خریداران به دنبال بازی های با کیفیت هستند. اتفاقی که در این دو روز رخ داد، کسب تجربه توسط بازی سازان داخلی ما و تلاش برای صادرات بازی به بازار جهانی بود.
کریمی قدوسی ادامه داد: با وجود سیاست های خصمانه ی دولت جدید آمریکا که در قبال ایران دنبال می کند، موج حمایتی خوبی در میان بازی سازان سراسر دنیا در راستای مقابله با این سیاست ها شکل گرفت.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: در کنار این کنفرانس ها و فضای نمایشگاهی، جایزه بازی های صادرات محور را نیز بخشی از این رویداد قرار دادیم که با یاری بیش از 20 ناشر خارجی این بازی ها انتخاب شده اند. شاید خیلی از شما تعجب کنید بازی هایی که ناشرین و خریداران بین المللی انتخاب کرده اند، بازی هایی هستند که کاملا منطبق با محتوا و فرهنگ داخلی کشور تولید شده اند.
وی ادامه داد: این پیام خیلی مهمی برای بازی سازان داخلی ما است. بازی سازان باید به دنبال داستان، فرهنگ و شخصیت های داخلی و بومی خودمان بروند. فرهنگ ما در عرصه بازی هنوز به دنیا صادر نشده و انتخاب این داوران بین المللی نشان می دهد که جهان آمادگی پذیرفتن آثار و بازی هایی با فرهنگ ایرانی را دارد.
کریمی گفت: ما به ازای هر استان، فرهنگ مختص به خودش را داریم. تاکنون کمتر پیش آمده که بازی سازان به سراغ این فرهنگ ها بروند. پیامی که ناشران خارجی با انتخاب خودشان دادند، این بود که بازی سازان ما نباید فکر کنند تنها با کپی کردن و الگو گرفتن از بازی های خارجی می توانند موفق شوند. یا حتما باید بازی های بزرگ بسازند. این ایده های برتر و جدید است که منجر به موفقیت بازی می شود.
وی افزود: همکاری با گیم کانکشن فرانسه که تیر ماه گذشته شروع شد، خلا ما را در اعتماد در جامعه جهانی پر کرد.

منبع: فناوران

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد