به گزارش فناوری فرهنگی، مهدی کاموس از پیش بینی تحولات و آیندههای ممکن و مطلوب در فضای مجازی و فناوری های نو تا سال ۲۰۲۵ خبر داد و افزود: مطالعه تحولات و آینده فضای مجازی از الویتهای دفتر مطالعات و رصد کالاهای فرهنگی است و ما از نیمه دوم سال ۱۳۹۳، مطالعه بر سر آینده و آیندهنگاری کالاهای فرهنگی را در کنار مساله یابی و جریان شناسی هر کدام از این کالاها آغاز کرده ایم.
وی با اشاره به این که دفتر مطالعات و رصد کالاهای فرهنگی، قدمت چندانی ندارد و در ابتدای راه است گفت: این دفتر سال ۱۳۹۱ راه اندازی شده و از سال ۹۳، مدیریت آن به اینجانب واگذار شده؛ دفتر رصد کالاهای فرهنگی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می کند و به ارزیابی فیلم ها، کتاب ها، نشریات، بازی های رایانه ای، آثار موسیقایی و در کل محصولات فرهنگی می پردازد.
کاموس در ادامه بیان کرد: این دفتر همچنین در قالب برگزاری نشست با موضوع «دارک نت» به بررسی تاثیرات منفی اینترنت و شبکه های اجتماعی پرداخته و علاوه بر آن پژوهش های خوبی در زمینه کتاب های کودک و نوجوان انجام داده است
منبع: مهر