به گزارش فناوری فرهنگی، اواخر هفته قبل بود که محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم از کمفروشی اینترنتی گلایه دارند و به همین جهت باید تنظیم مقررات در استانها نیز فعال شود و شکایات مردم را دریافت کند. این نیازمند این است که نظارت مردم بر مردم فعال شود. من گفتم روز شنبه تمام شکایاتی که در رابطه با کمفروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانهای منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند.
در همین راستا سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از نظارت جدی بر کمفروشی خدمات اینترنت در تمامی اپراتورهای ارائهدهنده خدمات اینترنت پرسرعت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی گفت: حدود ۶ درصد از مجموع شکایتهای ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ مربوط به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه تمامی شکایات ثبت شده در سامانه به صورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارائه شده است، افزود: با وجود اینکه درصد کمی از شکایتهای ثبت شده مربوط به حوزه خدمات اینترنت است با این حال در کنار نظارت جدی رگولاتوری، باید اطلاع رسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روشهای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارائه شود.
فلاح جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بستههای اینترنتی و کمفروشی خدمات، تدوین نظام تعرفهای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشنها و ساماندهی دکلها از اولویتهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.
سرپرست رگولاتوری از ارائه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی خبر داد.
منبع: آی تی آنالیز