خلاءهای قانونی مورد نیاز صنعت بازی‌‌های رایانه‌ای کشور باید مرتفع شود

به گزارش فناوری فرهنگی، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه با اشاره به حضور ایران در این نمایشگاه اظهار کرد: حضور ایران در این نمایشگاه از دو جهت حائز اهمیت است. نخست این‌که پرچم جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمده و دوم توسعه و رونق بازی‌های رایانه‌ای برای جوانان مستعد ایرانی است تا بتوانند در حوزه تجارت و آموزش از فرصت‌ ایجاد شده بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توانسته به نحو احسن نقش خود را ایفا کند چرا که 9 شرکت بازی‌سازی ایرانی با حمایت این بنیاد در نمایشگاه حضور یافته‌اند و به ارائه‌ی محصولات خود می‌پردازند.

آزادی‌خواه با اشاره به ورود مجلس به حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: این نخستین بار است که مجلس شورای اسلامی دو نماینده را به این نمایشگاه فرستاده است. این مسئله جدیت مجلس و به‌خصوص کمیسیون فرهنگی را نشان می‌دهد و مطمئنا پس از بازگشت از نمایشگاه با ارائه‌ی گزارشات به مجلس با جدیت جهت رفع نیازهای قانونی بازی‌سازان پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم ملایر خلاهای قانونی این حوزه را دو مورد برشمرد و تشریح کرد: در وهله‌ی نخست باید خلا قانونی کپی رایت مرتفع شود که ما این مسئله را در کمیسیون پیگیری خواهیم کرد. مورد دوم بحث عوارض وارادت بازی‌های خارجی است. نگرفتن عوارض از بازی‌های خارجی باعث مشکلاتی برای بازی‌سازان ایرانی شده و به تجارت آن‌ها ضربه زده است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه در رابطه با بزرگ‌ترین نمایشگاه بازی و سرگرمی اروپا گفت: نمایشگاه گیمزکام رویدادی جامع است که تمام سلایق را پوشش می‌دهد. نکته‌ی دیگر رقابت تنگاتنگ بین کشورهای مختلف در این رویداد است. به‌عنوان مثال شرکت‌های آمریکایی غرفه‌های بزرگی را در اینجا تدارک دیده‌اند و دیگر کشورها نیز به‌دنبال گسترش تجارت صنعت بازی خود هستند. از کشورهای منطقه خلیج فارس نیز تنها ایران در این نمایشگاه حضور دارد که باعث خوشحالی است.

وی خاطرنشان شد: امیدواریم در آینده نزدیک با رفع خلاءهای قانونی مورد نیاز صنعت بازی کشور، راه را برای شکوفایی هر چه بیش‌تر جوانان مستعد کشور فراهم کنیم.

منبع: باشگاه‌خبرنگاران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد