به گزارش فناوری فرهنگی، پیامرسان “سروش” بهواسطه قرابت روحی مردم ایران به برخی از نمونههای قدرتمند جهانی نظیر “تلگرام” طراحی شده و امکاناتی را در خود گنجانده که بهنظر بسیاری از کاربران فضای مجازی به نیازهای یک کاربر ایرانی بسیار نزدیک است.
همسو با رشد ارتباطات دیجیتال و گسترش فضای مجازی در جامعه، فعالان عرصه ارتباطی کشور رو به تولیدات مورد نظر مردم در این فضا آوردهاند تا بخشی از نیازهای آنها را پاسخگو باشند و بهعبارت دیگر وابستگی به نمونههای خارجی قطع شود.
یکی از دستاوردهای تولیدکنندگان داخلی در عرصه ارتباطات، پیامرسان سروش است که با ظاهری شبیه به نمونههای قدرتمند جهانی نظیر تلگرام، وارد گود رقابت با تولیدات بینالمللی شده و بستری را برای ارائه خدمات خاص و با مشخصات بومی برای ایرانیان فراهم آورده است.
فضای این پیامرسان بهواسطه قرابت روحی مردم ایران به برخی از نمونههای قدرتمند جهانی، نظیر تلگرام طراحی شده و امکاناتی را در خود گنجانده که بهنظر بسیاری از کاربران فضای مجازی به نیازهای یک کاربر ایرانی بسیار نزدیک است.
با توجه به اینکه اپلیکیشنهای شبکههای اجتماعی خارجی از درگاه اینترنت به کاربران داخل کشور خدمات میدهند و هیچ سروری داخل کشور ندارند، بنابراین بسیار وابسته به شاهراه ارتباطی مبتنی بر اینترنت هستند لذا در مواقع بروز بحران یا اعمال سیاستهای خارجی علیه کشورمان ممکن است از دسترس خارج شوند اما بسترهایی که با تکیه بر شبکه ملی اطلاعات شکل گرفته و توسعه یافتهاند، تماماً داخل کشور قرار دارند و ضمن ارائه خدمات بومی که میتواند منجر به رشد ارزش افزوده اقتصادی شود، امنیت و سرعت بالاتر را نیز به ارمغان میآورد.
“سروش” توانسته برای حفظ توان رقابتی خود در دنیای پیامرسانها، تا به امروز بیش از یک میلیون و 500 هزار کاربر را جذب کند.
خدماتی هم که توسط این پیامرسان بومیسازی و در داخل این بستر گنجانده شده شامل مکاننمایی، سرویس آبوهوا، خرید شارژ آسان، پرداخت راحت قبوض، تماس صوتی رایگان، سرویس اوقات شرعی، ایجاد کانالهای تعاملی و انواع نظرسنجی و گفتوگوی فردی و گروهی است.
همچنین لازم به ذکر است که براساس اطلاعات مندرج در بزرگترین مارکت اندرویدی کشور، تاکنون بالغ بر 500 هزار دانلود از طریق این مارکت اقدام به نصب اپلیکیشن این برنامه کردهاند.
منبع: تسنیم