به گزارش فناوری فرهنگی، محسن حموله گفت: به منظور معرفی بیشتر هولوگرامهای شورای نظارت بر اسباببازی در سطح جامعه به ویژه مراکز عرضه این محصولات، طرح ثبتنام الکترونیک واحدهای فروش اسباببازی از طریق توزیع برچسبهای معرفی هولوگرام طی بخشنامهای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور اجرایی شد. در این طرح واحدهای عرضه این محصولات میتوانند ضمن دریافت برچسبهای مورد نظر از سوی اتحادیههای مرتبط و ورود به بخش ثبتنام الکترونیک، اطلاعات واحد فروشگاهی خود را ثبت و کد ۱۷ رقمی دریافت کنند. به گفته دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی، این برچسبها دارای کد هفت رقمی است که ثبتنام براساس آن صورت میگیرد و تمامی فروشگاههای عرضه کننده اسباببازی و سرگرمی تولید داخل کشور تنها مجاز به فروش نمونه اسباببازیهاییاند که دارای هولوگرام شورای نظارت بر اسباببازی باشد؛ بر همین اساس هریک از اسباببازیهای تولید داخل دارای هولوگرام مخصوص به خود هستند. حموله همچنین بیان کرد: در این طرح که با عنوان «شناسنامه دار کردن اسباب بازی های ایرانی» و با همکاری مدیران کل کانون پرورش فکری و اتحادیه های مرتبط با اسباب بازی و وزارت صنعت معدن و تجارت در سطح کشور صورت گرفته، تا کنون بیش از هزار فروشگاه در سامانه شورای نظارت بر اسباب بازی ثبتنام الکترونیکی داشته و کد۱۷رقمی دریافت کرده اند. او به اهداف طرح شناسنامه دار کردن اسباب بازی های ایرانی اشاره و بیان کرد: یکی از اهداف این طرح، اطلاع رسانی به فروشندگان و خانواده ها از این موضوع است که اسباب بازی های ایرانی، برای فروش و توزیع در فروشگاه، باید برچسب هولوگرام ثبت یا مجوز تولید را روی بستهبندی خود الصاق کنندتا خانواده ها از طریق پیامک وارسال شماره روی هولوگرام نسبت به اطلاعات اسباب بازی آگاهی پیدا کنند. حموله همچنین گفت: نکته دیگراین که با توجه به نبود اتحادیه مستقل در حوزه اسباب بازی، تاکنون هیچ آمار جامعی از سطح فروشگاه های اسباب بازی در سطح کشور وجود نداشته و براساس مصوبه شورای نظارت بر اسباب از سال ۹۱تولید کنندگان اسباب بازی های ایرانی باید نسبت به درج هولوگرام برای محصول خود از طریق دبیرخانه شورای نظارت اقدام کنند.
منبع: امتدادنیوز