به گزارش فناوری فرهنگی،چینی ها 11 نوامبر هر سال را «روز مجردها» نامگذاری کرده اند که این تاریخ، بزرگ ترین روز خرید آنلاین این کشور است. شیائومی، به عنوان یکی از بزرگ ترین کمپانی های فعال چینی، در این روز موفق شد تا رقمی معادل 1.2 میلیارد ین، برابر با 188 میلیون دلار را روانه حساب های بانکی خود کند.
روز مجردها، اولین بار در دهه 90 میلادی و توسط دانشجویان پسر جشن گرفته شد و بعدها به یک پدیده ی جدیدالظهور در جامعه چین بدل گشت که زن و مرد در آن شریک هستند. یکی از عادت های اصلی مردم چین در این روز، خرید آنلاین است. همین مسئله سبب شده تا روز مجردها را معادل جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در غرب بنامند.
شیائومی با آغاز یک سری تخفیف های زنجیره ای از ابتدای ماه میلادی، موفق شد تا گوی رقابت را برباید و سهم اعظمی از خریدهای این روز را از آن خود کند. شیائومی به واسطه ساخت محصولات با کیفیت با حاشیه سود اندک و قیمت بسیار پایین شهرت دارد و از یکی-دو هفته پیش با ارائه تخفیف های پی در پی از قیمت دستگاه های خود کاست.
این کمپانی توانست در دروازده دقیقه ابتدایی شروع تخفیف ها، 16 میلیون دلار از محصولات خود را به فروش رساند و این رقم تا صبح همان روز به صد میلیون رسید تا اینکه در نهایت، سهم کل شیائومی، 188 میلیون دلار برآورد شد. کمپانی علی بابا در 90 دقیقه ابتدایی، بیش از 5 میلیارد دلار از اجناس خود را به فروش رساند.
منبع: تسنیم