به گزارش فناوری فرهنگی،آمازون تنها شرکتی است که سال گذشته موفق شد سهم خود را در بازار هند افزایش دهد و آن را از ۱۴ درصد به ۲۱ درصد برساند.
در سال ۲۰۱۴ میلادی عرصه تجارت الکترونیک در شرق رونق گرفت و آن زمان هر یک از دو شرکت Flipkart و آمازون اعلام کردند یک و دو میلیارد دلار در این منطقه سرمایهگذاری میکنند. پس از آن گروه شرکتهای SoftBank ژاپن نیز اعلام کرد سرمایهگذاری بالغ بر ۶۲۷ میلیون دلار را در هند انجام میدهد.
البته پیروز این عرصه شرکت Flipkart بود که همواره توجه رسانههای خبری را هم به خود جلب کرده بود. ساچین و بینیبانسال که با همکاری یکدیگر این شرکت را تاسیس کردند، دستاوردهای خود را در جریان این سرمایهگذاریها بهصورت مشهود در معرض دید عموم کاربران و کارشناسان قرار دادند.
به گزارش وبسایتZdnet ، از آن زمان به بعد آمازون بهعنوان یک تازهوارد در این منطقه محسوب میشد. شرکت آمازون نخستین سرمایهگذاری خود در بازار هند را در سال ۲۰۱۳ میلادی انجام داد که البته همچنان توجه ویژهای به این بازار دارد.
شرکت Flipkart بیشترین سهم از بازار هند را در اختیار گرفته است و همچنان در این عرصه پیش میرود. این شرکت تصمیم دارد سال آینده 4/1 میلیارد دلار دیگر هم در هند سرمایهگذاری کند تا گوی سبقت را از تمام رقبا برباید.
با این وجود آمازون اعلام کرد برنامهریزیهای گستردهای انجام داده است تا بهصورت جامع بازار هند را در دست بگیرد. آمازون تنها شرکتی است که سال گذشته موفق شد سهم خود را در بازار هند افزایش دهد و آن را از ۱۴ درصد به ۲۱ درصد برساند.
این در حالی است که در یک سال گذشته سهم شرکت Flipkart از ۴۳ درصد به ۳۷ درصد کاهش یافت و شرکت Snapdeal نیز سهم ۱۹ درصدی خود را به ۱۴ درصد رساند.
منبع: اقتصادخلاق