به گزارش فناوری فرهنگی،70 درصد مشاغل کره جنوبی را استارت آپها ایجاد کرده اندو رئیسجمهور دستور داده این روند ادامه یابد. دولت کره به استارتآپها فضای مجانی میدهد و برای آب و برق ۵۰درصد تخفیف درنظر گرفته است…
رئیسجمهور کرهجنوبی تمرکز کشور را بر روی نوآوری و فناوری نسل بعد قرار داده است و این راهبرد کاملا در دستور کار «اقتصاد خلاقانه» آن مشهود است. او که اولین رئیسجمهور زن در کرهجنوبی است تمام راهها را طی میکند تا دوره درخشان استارتآپها در کرهجنوبی شکل بگیرد. وزارت علوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامهریزیهای آینده به طور وسیعی از استارتآپهای در حال شکلگیری و موجود حمایت میکند و به دنبال افرادی میگردد که پتانسیل جهانی شدن را داشته باشند. از آنجا که ۷۰ درصد از مشاغل کرهجنوبی توسط استارتآپها ایجاد شدهاند، این پشتیبانی به طور روزافزون ادامه خواهد داشت. اوایل این ماه، مسئولان و وزارتخانههای مربوطه درباره سیاستهای موجود برای استارتآپها و چشمانداز آنها در بازار هند (و کارآفرینان آنها) صحبت کردند. در حالی که روی مجموعهای از مقالات درباره چشمانداز استارتآپ کرهجنوبی کار میشود، این مطلب روی طرحهای ارائهشده توسط یک انکوباتور به نام اسمارتکانتنتسنتر که از سوی دولت پشتیبانی میشود، متمرکز شده است.
SCC برای استارتآپهای هوشمند
SCC به استارتآپهای کرهجنوبی که در این کشور رشد کردهاند، انکوباسیون، زیرساخت و پشتیبانی مالی ارائه میدهد. حدود ۴۰ استارتآپ در انکوباتور آنیانگ ایجاد شدهاند که سرمایهگذاران خصوصی و نیز دولت از آنها پشتیبانی میکنند. مدیر شرکت SCC، هیو جین کانگ، درباره امکانات اجاره رایگان (و ۵۰ درصد تخفیف روی هزینههای آب و برق) که قرار است به استارتآپهایی ارائه شود که در این مرکز انکوبه میشوند، صحبت میکند. بودجهای معادل با ۴۳ میلیون دلار برای سرمایهگذاری در این شرکتها موجود است. با ارائه این خدمات رایگان کمی از فشار روی استارتآپهای نوپا کم خواهد شد. بهعلاوه برای تشویق سرمایهگذاران خصوصی دولت متعهد شده هنگام افزایش سرمایه استارتآپها سرمایهگذاری خصوصی را (تا یک حداکثر مبلغ مشخص) منطبق کند. رویکرد SCC نسبت به شرکتهای «زامبی-مانند» منحصربهفرد است. این شرکتها بودجهای دریافت میکنند اما کاری از پیش نمیبرند. در حالی که بسیاری از شرکتهای دیگر آنها را از صحنه رقابت پاک میکنند، SCC میخواهد روی تولد دوباره آنها شرطبندی کند و درنهایت از دانش آنها درباره بازار استفاده میکند.
چالشهای پیش روی استارتآپهای کرهای
طبق گفته هیو جین، اندازه محدود بازار کره و تفاوتهای موجود در حوزه فرهنگ در سراسر مکانهای جغرافیایی (در مقابل اروپا، آمریکا، و شبهقاره هند) مانع بزرگی برای استارتآپهای کرهای است تا بتوانند به مرحله بعدی پیش بروند. یکی شدن بازیهای آفلاین و آنلاین یکی از اولویتهای اصلی این دولت است و از سال ۲۰۱۶ تلاش در این زمینه آغاز خواهد شد.
داستان هند و کره
هیو جین معتقد است داستان هند و کره بسیار طولانی است و به دلیل عوامل زیر این دو کشور راهی طولانی در پیش دارند:
۱. حفاظت از IP و مقررات در هند برای شرکتهای کرهای میتواند بیش از این تسهیل شود.
۲. هند با اینکه کشوری آسیایی است، فرهنگ آن کاملا با فرهنگ کره، ژاپن و چین متفاوت است.
۳. مساحت وسیع و تنوع در مشتریان در هند، جایی که فناوری نسبتا جدید است، بازار این کشور را نسبت به بازار کره که یکی از پیشروان در توسعه فناوری است، بسیار متفاوت کرده است.
تحت شرایط فعلی، دولت و سیاستگذاران کره معتقدند اروپا بعد از آمریکا و چین بازار بزرگی در حوزه استارتآپها خواهد شد، اما آنها خوشبینانه برنامهریزی میکنند هند در این حوزه به جایگاه برتری دست پیدا کند.
تحلیلگران بر این باورند که هند و کره درنهایت با همکاری یکدیگر در زمینه استارتآپها به موفقیت خواهند رسید و در این حوزه به یکی از پیشروان تبدیل خواهند شد.
منبع:شنبه مگ