به گزارش فناوری فرهنگی،یک کارشناس مسائل دیجیتال و رسانهای با اشاره به اینکه بازیهای مفید در ارتقای مهارتهای فکری، شناختی و اجتماعی ما اثرگذار است، افزود: امروزه بحث آموزشهای گیم بیست وجود دارد که میتوان بر مبنای بازیهای رایانهای یک سری آموزشهای علمی و اجتماعی را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.
این کارشناس مسائل دیجیتال و رسانهای با بیان اینکه در زمینهی بازیهای رایانهای، نگاه فعال سبب شده تا به محتوا نظارت بیشتری شود، افزود: در این میان بنیاد ملی بازیهای رایانهای در چند سال اخیر با قدرت بالا، مرزی را تأسیس کرده که متخصصین در آنجا این بازیها را در 6 ردهی مثبت 3،7،12، 15،18 و25 سال ردهبندی میکنند.
وی خاطرنشان کرد: یک پدر و مادر آگاه که دارای سواد رسانهای هستند قطعاً متناسب با سن فرزند خود بازیها را انتخاب خواهند کرد.
این کارشناس مسائل دیجیتال و رسانهای با اشاره به اینکه سواد رسانهای اتخاذ درست مصرف رژیم رسانهای است، گفت: به تعبیر دیگر سواد رسانهای تبیین و دانستن آن است که چه رسانهای را کجا و به چه میزان باید مورد استفاده قرار دهیم.
مدرسی با اشاره به اینکه بهتر است که خانوادهها به این ردهبندی اعتماد کنند، اضافه کرد: اگر خانوادهها برای اخذ بازیهای رایانهای به ردهبندی سنی فرزند خود توجه کنند قطعاً شرایط بهتری را برای فرزند خود مهیا کردهاند.
کارشناس مسائل دیجیتال و رسانهای با بیان اینکه بازیهای رایانهای در کنار خطرات، مزیتهایی نیز دارند، خاطرنشان کرد: لایهای که در مورد خطرات گفته میشود مانع از آن شده که وجه مثبت این بازیها نیز بررسی شود.
مدرسی خاطرنشان کرد: باید توجه شود که بازیها چه نوع آموزش و هدفی را به کودکان و نوجوانان القا میکنند و این در حالی است که اگر بازیکنها دارای سواد رسانهای باشند قطعاً خطرات کاهش مییابد.
منبع: ایسنا