به گزارش فناوری فرهنگی،اسپانیا برای جذب گردشگر بیشتر از سینمای بالیوود کمک میگیرد.
اسپانیا قصد دارد از طریق همکاری با سینمای کشور هند، تعداد بیشتری گردشگر برای خود جذب کند.
با پیشرفت روزافزون گردشگری هند و موفقیت بالیوود، مقامات اسپانیایی قصد دارند همکاریهای خود را با سینمای این کشور افزایش دهند تا هندیها جاذبههای گردشگری و تاریخی اسپانیا را در فیلمهایشان تبلیغ کنند.
اسپانیا در ردهبندی جهانی، دومین کشور پربازید جهان است، اما حالا با جلب توجه هندیها تصمیم دارد غیر از گردشگران شمال اروپا، مسافرانی از دیگر نقاط جهان همچون هند را هم به خود جذب کند. از آنجا که هند دومین کشور پرجمعیت جهان را دارد، به نظر میرسد این هدفگذاری مناسبتی باشد.
«هریتیک روشان»، از ستارههای مشهور بالیوودی است که راهی مادرید میشود تا در مراسم اعطای جوایز آکادمی فیلمهای بینالمللی هند حضور پیدا کند. پیشبینی شده این مراسم به تنهایی موجب جذب ۱۵ هزار گردشگر به پایتخت اسپانیا خواهد شد.
«روشان» در سال ۲۰۱۱ در فیلم «زندگی دوباره تکرار نمیشود» که صحنههایی از آن در اسپانیا فیلمبرداری شد، ایفای نقش کرده بود. این فیلم پرفروشترین اثر بالیوودی در سال ۲۰۱۱ شد. به گفته یکی از مقامات اسپانیا، نمایش این فیلم بلافاصله روی درخواست صدور ویزا برای سفر به اسپانیا تاثیر گذاشت. یک سال پس از اکران «زندگی دوباره تکرار نمیشود»، تعداد هندیهایی که به اسپانیا سفر کردند به ۶۰ هزار و ۴۴۴ تن رسید که این رقم به نسبت سال ۲۰۱۱ تقریبا دو برابر شده بود.
به گزارش اکسپرس تریبون، صنعت گردشگری از مهم ترین بخش های اقتصادی اسپانیا محسوب میشود. ۱۱ درصد در آمد ناخالص ملی این کشور و یکنهم شغلهای مردم اسپانیا از طریق گردشگری تامین میشود. سازمان جهانی گردشگری پیش بینی کرده تعداد مسافران خارجی کشور هند تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ میلیون نفر میرسد. این رقم در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۸ میلیون بوده است.
منبع: ایسنا