به گزارش فناوری فرهنگی، وزیر آموزش و پرورش اجرای طرح معلمان مولف، بررسی و متناسب سازی حجم مباحث درسی با ساعات آموزشی، اجرای الکترونیک توسعه اعتباربخشی کتابهای درسی به کمک معلمان و همچنین برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت تلفیقی معلمان برای کتب جدیدالتالیف را مهمترین اقدامات سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی اعلام کرد.
علی اصغر فانی در جلسه گزارش عملکرد سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در دولت یازدهم و هم چنین ارائه برنامههای پیش رو تا پایان این دولت، اظهار کرد: در فرصت باقی مانده این دولت اولویت بندی اقدامات باید به گونهای مدیریت شود تا بر اجرای کامل برنامههای اصولی خدشهای وارد نشود و بتوانیم برنامههای اولویتدار نظام تعلیم و تربیت برای مدیران آینده آموزش و پرورش را پیشنهاد کنیم.
وی با اشاره به اجرای شتابزده نظام تحصیلی 6.3.3 در دولت گذشته، تصریح کرد: در شهریور سال 92 و آغاز به کار آموزش و پرورش دولت یازدهم در بازدید از معاونت ابتدایی گزارش شد که با اجرای این سیاست با کمبود 24 هزار معلم مواجه شدیم و برای حل آن هم هیچ راهکاری در نظرگرفته نشد.
وی با توجه به حل بسیاری از معضلات اجرای سند تحول بنیادین، خاطرنشان کرد: امسال پایه دهم تحصیلی در مدارس استقرار پیدا میکند که با در نظرگرفتن زیرشاخهها، تالیف، آماده سازی، چاپ و توزیع 140 عنوان کتاب درسی ویژه این پایه کار مهمی بوده است، علاوه برآن در این مدت از فعالیت دولت یازدهم هر سال سازمان پژوهش کتابهای مربوط به پایه های ششم، هفتم، هشتم و نهم را چاپ و همچنین کتابهای پایه ای سوم تا ششم را نیز اصلاح کرده است که حجم و نیروی زیادی از آموزش وپرورش، مصروف این موضوع شده است.
فانی با بیان اینکه سازمان پژوهش باید میزان اثربخشی نرم افزارهای تولیدشده سازمان بر یادگیری دانش آموزان رابه صورت علمی رصد کند، اظهارکرد: اجرای طرح معلمان مولف، بررسی و متناسب سازی حجم مباحث درسی با ساعات آموزشی، اجرای الکترونیک توسعه اعتباربخشی کتابهای درسی به کمک معلمان و همچنین برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت تلفیقی معلمان برای کتب جدیدالتالیف از اقدامات مهم سازمان پژوهش دراین دوره است.
منبع: آنا