به گزارش فناوری فرهنگی،بازی ایرانی «خروس جنگی» که دو سال پیش و بلافاصله پس از رونمایی تبدیل به پدیدهای در بازار داخلی بازیهای رایانهای شد حالا آماده عرضه جهانی میشود.
محمدمهدی بهفرراد مدیرعامل شرکت بازیسازی یاراکیش و طراح بازی ایرانی «خروس جنگی» درباره شرایط این بازی، دوسال پس از رونمایی در بازار داخلی خبر از انتشار بینالمللی این بازی در آینده نزدیک داد.
بهفرراد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح تازهترین فعالیتهای این شرکت بازیسازی گفت: در حال حاضر مجموعه اقداماتی را در دستور کار داریم تا بازی «خروس جنگی» آماده عرضه و انتشار جهانی شود.
وی در تشریح این مراحل آمادهسازی ادامه داد: تا کنون بازی به زبانهای مختلف ترجمه شده و از نظر برخی جزئیات در طراحی هم اصلاحاتی در کار اعمال شده تا آماده نشر بینالمللی شود.
این بازی در سبک آنلاین رقابتی در شرکت پیشگامان یارا کیش ساخته شده و اقتباس جالبی از جنگ انداختن خروسها و خروسبازی به شیو کاملا متفاوت و بدون خشونت است.
کاراکتر اصلی این بازی یک خروس است که بازیکن میتواند از بین نژادهای مختلف (لاری، ژاپنی و وسترن) یکی را انتخاب و برای آن آیتمهای مانند زره، شمشیر و کلاه خود بخرد و بعد از آن خروس انتخابیاش را به رقابت با دیگران بفرستد.
این بازی در سال ۹۳ و در جشنواره نرم افزارهای موبایل و موبایل وب، با کسب سه جایزه «محبوبترین آپ سال»، «بهترین گیم سال از دید داوران» و «بهترین گیم سال از دید مردم» توانست جزو محبوبترین اپلیکیشنهای فارسی سال شود.
هنوز زمانبندی دقیق و کیفیت عرضه جهانی این بازی اعلام نشده است.
بهفرراد در ادامه از دیگر فعالیتهای شرکت متبوع خود خبر داد و گفت: به موازات برنامه آمادهسازی «خروس جنگی»، چند پروژه دیگر را هم در سال جاری در دست تولید داریم که یکی از آنها «هپی فارم» یا همان «مزرعه شاد» است که یک بازی مبایلی با حال و هوای مزرعهداری است. بازی دیگر هم بازی «کیو(Q)» است که یک بازی کارتی محسوب میشود.
بهفرراد افزود: بازی دیگری هم در ژانر تریویا خواهیم داشت اما از نظر زمانبندی احتمالا پیش از همه بازی «کیو» آماده عرضه در بازار خواهد شد.
وی در پایان تأکید کرد: این بازیها تا پایان تابستان آماده عرضه میشوند و علاقمندان میتوانند از اپلیکیشنهای عرضه بازیهای موبایلی مانند «بازار» اقدام به تهیه این بازیها کنند.
منبع: مهر