به گزارش فناوری فرهنگی، مدیرعامل یک شرکت بازیسازی ضمن اعلام رضایت از رویداد گیمزکام در جهت انعقاد قرارداد برای انتشار بینالمللی بازیها، از تلاشهای یک ساله برای ساخت یک بازی با استفاده از واقعیت افزوده خبر داد.
محمدمهدی بهفر راد با اشاره به بازی «پوکمون گو» و موفقیت آن در زمینه واقعیت افزوده اظهار کرد: «پوکمون گو» نمونه بسیار خوب و موفقی است در این حوزه که کلا چطور میتوان از واقعیت افزوده در مقوله سرگرمی استفاده کرد. همیشه عدهای در دنیا هستند که آیندهسازی (future making) میکنند، آینده تکنولوژیها را میسازند و نینتندو هم همین کار را کرد و با این بازی یک الگوی موفقی ارائه داد و البته اولین بار نیست که نینتندو چنین کاری میکند.
وی با بیان اینکه شاید استودیوها در ایران خیلی به موضوع واقعیت افزوده توجه نکرده باشند و البته ممکن است خیلیها هم در حال انجام کاری باشند، گفت: اما ما مدتی است که درگیر این موضوع هستیم، همچنین با الگوی موفق جدید ما نیز دید خودمان را اصلاح کردیم و یاد گرفتیم، روشهای جدید را فهمیدیم و در حال انجام فعالیتهایی نیز هستیم. تقریبا یک سال است برروی موضوع واقعیت افزوده کار میکنیم و پیشبینی میکنیم احتمالا تا قبل از نوروز خبری در این زمینه داشته باشیم که بتواند در این فضا خبر خوبی باشد.
مدیرعامل شرکت پیشگامان یارا کیش با اشاره به نمایشگاه گیمزکام در آلمان و دستاوردهای این رویداد اظهار کرد: ما به طور جدی در پی انتشار بازی خروس جنگی هستیم و در این نمایشگاه جلسههایی که از قبل برنامهریزی کرده بودیم را برگزار کردیم، ما قصد داریم این بازی را به شیوه سلف پابلیش منتشر کنیم. هدف اول انتشارمان هم کشورهای منطقه خودمان و کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.
بهفر همچنین با بیان اینکه قصد داریم بازی توسط خودمان انتشار بینالمللی پیدا کند، افزود: در انتشار بینالمللی وقتی به صورت سلف پابلیش انجام میشود، بزرگترین معضل، جذب کاربر است و ما عملا باید جذب کاربر را از طریق سیستمهای تبلیغاتی، سیستم های PR، سایتهایی که به بازیها ریتم میدهند و برای آنها خلاصه مینویسند و در جذب مخاطب یا کاربر موثر هستند انجام دهیم.
وی ادامه داد: به همین دلیل ما جلسات زیادی داشتیم با شرکتهایی که خدمات اینچنینی ارائه میکنند و در حقیقت اتفاقات خوبی افتاد و با چند شرکت به نتایج خوبی رسیدیم و در حال انعقاد قرارداد هستیم که به زودی بازی خود را روی استورها (فروشگاههای آنلاین) منتشر کنیم و با کمک این شرکتها بتوانیم مخاطب جذب کرده و در شرایط انتشار بینالمللی تجربه جدیدی داشته باشیم.
منبع: ایسنا