نینتندو با Super Mario Run مهره درستی را حرکت داده است

به گزارش فناوری فرهنگی، کم کم باید با قوانین نانوشته صنعت بازی های ویدیویی خداحافظی کنیم. اگر روزگاری می دیدید کنسول ها می توانند هفت سال بازیکن ها را سرگرم کرده و شاهد هیچ گونه پیشرفت های سخت افزار نبودیم، امروزه اسکورپیو و پلی استیشن پرو نشان دادند که نباید به گذشته ها خوش باشیم. چون جهان روز به روز به تغییرات خود ادامه می دهد و کمپانی ها مجبورند با این شرایط کنار بیایند.

نینتندو هم یکی از همین شرکت ها است که با سیاست های جدید خود می تواند موفقیت های بیشتری به دست بیاورد. از مسیری که این کمپانی برای ورود فرنچایزهای محبوبش به اسمارت فون ها باز کرده، حرف می زنیم. ژاپنی ها می دانند این روزها تلفن های هوشمند چه پتانسیل هایی داشته و نمی خواهند این فرصت را از دست بدهند. حرف های اسپنسر پیرامون اکوسیستم ردموندی ها را به یاد دارید؟

NES

نینتندو تعطیلات امسال چندان روی 3DS و Wii U حساب باز نکرده و این گونه که گزارشات نشان می دهند آن ها بیشتر توجهات خود را روی 2017 و NX گذاشته اند. بنابراین با انتشار بازی های موبایل و عرضه NES این خلا پر خواهد شد.

به اعتقاد او، کاربرهای بیشتر موجب می شوند تا فروش یک عنوان افزایش یابد و چنین اتفاقی روی ادامه فرنچایزها و حیات مجموعه تاثیر مثبت خواهد گذاشت. به همین خاطر است بازی های اکس باکس وان راه خود را به ویندوز 10 پیدا کرده اند. نینتندو پیشتر به این باور رسیده بود. با این تفاوت که معادله کاربر بیشتر = سودآوری را با اسمارت فون ها دید.

ایواتا که سال قبل از دنیا رفت، پیشبینی کرده بود اپلیکیشن ها می توانند فروش پلتفرم ها را کاهش دهند. واقعا همین طور است، چه بخواهیم چه نخواهیم تلفن های هوشمند همیشه تهدیدی برای کنسول ها به شمار می روند و نینتندو چون به دیوایس های دستی اهمیت بیشتری نشان می دهد باید مراقب باشد. بنابراین آن ها با سیاست های متفاوتی که پیش گرفتند به رویایی با این مشکلات رفتند.

سونی می تواند سیاست های نینتندو را پیش گرفته و بازی های محبوب خود را به اسمارت فون ها بیاورد. با این کار آن ها نه تنها سود بیشتری به دست بیاورند، مردم بیشتری هم با فرنچایزهایش آشنا خواهند شد.

نینتندو می خواهد گستره فعالیت های خود را به اسمارت فون ها بکشاند تا مردم بیشتری طعم تجربه فرنچایزهای این کمپانی را بچشند. شاید بگویید عناوین ژاپنی ها همیشه بین بازیکن ها محبوبیت داشته و کسی نیست که نام آن ها را نشنیده باشد. ما هم به این مسئله واقفیم ولی تمام مشکلات از همین جا نشات می گیرد؛ خیلی ها فقط می شنوند. DS با فروش 155 میلیون دستگاهی توانست بهترین عملکرد بین کنسول های نینتندو را داشته باشد.

آیا تمام کسانی که به تجربه بازی های ویدیویی سرگرم هستند و عناوین معروف ژاپنی ها را می شناسند، همین رقم است؟ مشخصا نه. بیایید به کنفراس پریشب اپل باز گردیم که از فروش یک میلیاردی آیفون ها پرده برداشته شد. این عدد را به آیپد دارها و اسمارت فون ها اندرویدی هم اضافه کنید تا به پتانسیل های تلفن های هوشمند پی ببرید. بنابراین نینتندو می تواند از این موقعیت کمک بگیرد تا با یک تیر دو نشان بزند.

supermariorun

بر اساس گفته نینتندو، Super Mario Run دسامبر امسال برای iOS به انتشار می رسد. این گونه که گزارشات نشان می دهند دارندگان دیوایس های اندرویدی باید تا 2017 به انتظار بنشینند.

تیر ابتدایی که به افزایش سودآوری باز می گردد. همچنان موفقیت های پوکمون گو را فراموش نکرده ایم. نینتندو شاید روی روند ساخت بازی تاثیر نداشت ولی چون کمپانی دارنده این برند را پیشتر خریده بود، سود سرشاری به دست آورد. همان گونه هم که گفتیم، افزایش درآمد می تواند به ساخت ادامه بازی های محبوب ختم شود. تیر دوم که به عقیده ما از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود، تاثیرات عملکرد اپلیکیشن های آن ها روی کسب و کار قدیمی این کمپانی است.

هنگامی که عنوانی بتواند توجهات را به دست بیاورد، انسان ها کنجکاو شده و به سمت بازی های مشابه می روند. دقیقا همین اتفاق را با پوکمون گو شاهد بودیم. پس از موفقیت های این اپلیکیشن، فروش 3DS افزایش چشمگیری یافت و بازی های قدیمی پوکمون هم با استقبال مردم مواجه شدند. کافیست تا تمام این اتفاقات را همانند قطعه های پازل پیش یکدیگر بگذارید تا بدانید نینتندو چه هوشمندی به کار گرفته است.

nintendo

البته نخستین اپلیکیشن نینتندو برای اسمارت فون ها میتومو نام داشت، ولی این نرم افزار نتوانست روند موفقیت های ابتدایی خود را ادامه دهد.

آن ها تهدیدهای اسمارت فون ها را به یک «مزیت» تغییر دادند. فکر کنیم همین یک جمله بتواند اهداف نینتندو را نشان دهد. جدا از این می دانیم دستگاه جدید ژاپنی ها که با نام رمز NX شناخته می شود، کنسولی ترکیبی بوده و ژاپنی ها باز هم تصمیم به ساخت پلتفرم همراه کرده اند. بنابراین این سیاست می تواند روی افزایش استقبال NX تاثیرات مثبت بگذارد.

شاید پوکمون گو را بتوانیم نخستین اپلیکیشن نینتندو بنامیم که موفقیت های گوناگونی به دست آورد اما فراموش نکردید که چه چیزی گفتیم؟ ژاپنی های روی روند ساخت این عنوان نقش نداشتند. وقتش شده تا خود این کمپانی دست به کار شود و سود بیشتری از اسمارت فون ها به دست بیاورد. Super Mario Run که بهترین انتخاب ممکن بود، می خواهد همین مسئولیت را برعهده بگیرد.

animal_crossing

نینتندو گفته برنامه های بیشتری برای اسمارت فون ها داشته و می خواهد فرنچایز Animal Crossing هم به تلفن های هوشمند بیاورد. موفقیت اپلیکیشن های این کمپانی یکی از بهترین روش های بازاریابی برای NX است.

چون با توجه به محبوبیت ماریو و مکانیزم های مناسب Super Mario Run با تلفن های هوشمند، نینتندو می تواند جایگاهش را بهبود بخشیده و راه را برای موفقیت های بیشتر روی این پلتفرم هموار کند. با وجود تمام حرف هایی که زدیم شاید به پرسش مهمی رسیده باشید؛ آیا امکانش هست نینتندو راه سگا را پیش گرفته و ساخت پلتفرم را به فراموشی بسپارد؟

چنین فکری نمی کنیم. گزارشات نشان می دهند ژاپنی ها برنامه های گوناگونی برای NX داشته و می خواهند رکوردهای فروش را جا به جا کنند. بنابراین می توانیم بگوییم که سیاست اسمارت فون ها هماهنگ با برنامه های پیشین این کمپانی پیش رفته و هیچ گونه تداخلی با یکدیگر ندارند. جدا از این که شایعات به دست رسیده نشان می دهند NX از اپلیکیشن های موبایلی نینتندو پشتیبانی خواهد کرد.

منبع:   دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد