بازار بازی‌های رایانه‌ای، دودستی در اختیار خارجی‌ها گذاشته‌ شده است

به گزارش فناوری فرهنگی، نصرالله پژمان‌فر  با اشاره به هزینه‌کرد میلیاردی کاربران ایرانی برای بازی‌های خارجی گفت: سرکوب کردن نیازهای بچه‌ها و افرادی که به دنبال بازی‌های رایانه‌ای هستند، مسیر غلطی است و اگر نتوانیم برنامه درستی در این مسیر داشته باشیم هم آسیب‌های فرهنگی و هم آسیب‌های اقتصادی در پی دارد؛ البته بیشتر از آنچه که آسیب‌های اقتصادی را به دنبال داشته باشد، آسیب‌های فرهنگی را به دنبال دارد که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به این که در کشور ایران استعدادهای فراوان و ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی وجود دارد، این انتظار می‌رود که آنها بتوانند تولیدات نرم‌افزاری بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند و می‌توان امید داشت که بحث به سمتی برود که نه تنها نیاز داخلی را پاسخ داده بلکه بتوان بخشی از بازار پر فروش و پردرآمد بازی‌های رایانه‌ای در دنیا را برای خود جذب کرد.

وی با انتقاد از اینکه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به اندازه کافی خوراک برای مخاطب داخلی تولید نکرده است، گفت: بنیاد بازی‌های رایانه‌ای علت این موضوع را نبود امکانات مالی عنوان کردند، اما در عین حال فاصله زیادی بین بازار این بازی‌ها و شرایط تولید امروز وجود دارد.

پژمان‌فر با اشاره به اینکه نظارت‌های لازم باید انجام شود تا این بازار دودستی در اختیار خارجی‌ها نیفتد، تصریح کرد: هر کاری سازماندهی می‌خواهد؛ موضوع بازی‌های رایانه‌ای هم یک سازماندهی مناسب و درستی می‌طلبد که بتوان در این عرصه کار را پیش برد؛ در حال حاضر در ارتباط با این موضوع خلاء قانونی وجود دارد و در کنار این خلاء قانونی نیز نتوانستیم حمایت لازم و کافی را برای این موضوع جذب کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر زیرساخت‌ها برای نیروی انسانی فراهم شود، بازی‌های رایانه‌ای در یک افق 4 یا 5ساله می‌تواند علاوه بر ایجاد اقتصاد خوب و درآمد بالا برای کشور تاثیر فوق‌العاده‌ای در حوزه فرهنگی در دنیا بگذارد.

اخیرا گزارش شد که ایرانیان برای بازی ‌کلش‌ آو‌ کلنز در سال 94 قریب به 132 میلیارد تومان  هزینه کرده‌اند

منبع: خانه ملت

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد