به گزارش فناوری فرهنگی، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در آئین افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه ما با یک جامعه آسیب دیده مواجه هستیم، گفت: تنها 5 درصد از بازار بازیهای رایانهای در اختیار صنعت داخلی قرار داد و این یعنی 95 درصد با ورود عناصر فرهنگی خارجی به داخل کشور مواجهیم.
وی افزود: میانگین سنی مخاطبان بازی در کشور 21 سال اعلام شده که از تاثیرگذاری آن بر جامعه چند میلیونی کشور خبر میدهد و ما هیچ برنامهریزی مناسبی برای آن نکردهایم و به تبع آسیبهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اعتقادی به آن وارد شده است و بهتر است قانونگذاران برای این موضوع حتی طرح دو فوریتی داشته باشند.
وی با بیان اینکه امروز بازی یک وسیله صرفا سرگرم کننده نیست بلکه یک وسیله فرهنگی است و کاربری بسیار بالایی در عرصه فرهنگی دارد، تصریح کرد: اگر بر روی این امر سرمایهگذاری مناسبی صورت نگیرد قطعا کمترین آسیب آن، آسیب اقتصادی خواهد بود که در حوزه اقتصاد بازیهای رایانهای در همین نمایشگاه به آنها اشاره شده است.
هدف این نمایشگاه که به همت بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار شده، آگاهی دادن نمایندگان خانه ملت و ایجاد حساسیت برای یاری رساندن متولی این حوزه در زمینه قانونگذاری در بحث کپی رایت، فروش بازیها به مخاطبان براساس ردهسنی و دریافت عوارض از بازیهای خارجی است.
این نمایشگاه تا پایان روز کاری چهارشنبه 26 آبان ماه در راهروی اصلی مجلس شورای اسلامی برپا خواهد بود.
منبع: باشگاهخبرنگاران