برترین‌های آسیا در جذب توریست

به گزارش فناوری فرهنگی، بر این اساس، 83 میلیون توریستی که در سال 2014 به کشور چین سفر کرده‌اند، این کشور را در جایگاه توریست پذیرترین کشور آسیایی قرار داده‌اند. از المپیک سال 2008 تاکنون، جذب توریست یکی از اولویت‌های اصلی کشور چین بوده است. دولت این کشور صنعت توریست را بخشی اثرگذار و نیروی محرک توسعه اقتصادی می‌داند و اولویت‌های سیاستی ویژه‌ای برای آن قائل است. در این راستا، سازمان ملی گردشگری چین که وظیفه توسعه صنعت گردشگری را در این کشور برعهده دارد، اعلام کرده است که در 9 ماه نخست امسال، 956 میلیون گردشگر در سراسر جهان جابه‌جا شده‌اند.

براساس داده‌های بانک جهانی، دومین کشوری که در آسیا بیشترین میزان پذیرش توریست را دارد، مالزی است. بنا بر این گزارش، در سال 2014 بیش از 27.4 میلیون توریست وارد این کشور شده‌اند؛ کشوری که به تنوع منحصربه‌فردش شناخته شده است. براساس طرح تحول گردشگری مالزی (MTTP)، صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین عوامل رشد اقتصادی این کشور معرفی شده است. پیش‌بینی می‌شود با 36 میلیون گردشگری که تا سال 2020 وارد این کشور می‌شوند، مالزی در رده کشورهای با درآمد بالای جهان قرار گیرد.

سومین جایگاه توریست‌پذیرترین کشورهای آسیایی را تایلند تصاحب کرده است. در سال 2014 حدود 24 میلیون گردشگر از این کشور بازدید کرده‌اند. بر اساس آماری که سازمان گردشگری تایلند منتشر کرده، بین ماه‌های ژانویه تا اوت سال جاری، صنعت گردشگری این کشور حدود 31.2 میلیارد دلار برای دولت این کشور ارزآوری داشته است.

کشورهایی که در رتبه‌های بعدی توریست‌پذیرترین کشورهای آسیایی قرار دارند، به ترتیب تعداد گردشگر بین‌المللی در سال 2014 عبارت است از: کره‌جنوبی با 14.2 میلیون؛ ژاپن با 13.4 میلیون؛ سنگاپور با 11.8 میلیون؛ اندونزی با 9.4 میلیون؛ ویتنام با 7.8 میلیون؛ هند با 7.6 میلیون و فیلیپین با 4.8 میلیون گردشگر ورودی.

 

منبع: دنیای اقتصاد

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد