به گزارش فناوری فرهنگی، بخواهیم یا نه، دوست داشته باشیم یا نه، دلمان برای چاپار، پست و علامت دادن با دود تنگ شود یا نه، عصر، عصر شبکههای اجتماعی است. «اگر او نمیتوانست به سمت دنیا برود، دنیا میتوانست به سمت او برود.» این جملهای است که دوریس کرنز در یکی از کتابهایش میگوید. میشود همین جمله را به شبکههای اجتماعی هم تعمیم داد. شاید این ما نیستیم که به سمت شبکههای اجتماعی میرویم؛ شبکههای اجتماعی هستند که از هر سو سر برآوردهاند، ما را احاطه کردهاند و به سمت ما میآیند. در این میان، توییتر نیز به عنوان شبکهای که بر پایه میکروبلاگینگ است، اهمیت بسیاری دارد. در این پرونده، به تاریخچه شکلگیری توییتر، اوج و فرود این شبکه اجتماعی در حوزه اخلاق، سیاست و اقتصاد میپردازیم و نگاهی به عملکرد مدیرعامل امروز توییتر، جک دورسی میاندازیم. همچنین نقدها و تحلیلها را در زمینه عملکرد این شرکت در حوزههای فوق، مرور میکنیم. از سویی دیگر با توجه به اخبار ضد و نقیض در مورد فروش توییتر، این سوال پیش میآید که آیا همین روزها نوبت مرثیهسرایی برای پرنده آبی توییتر میرسد یا نه؟
منبع: پیوست