به گزارش فناوری فرهنگی، گفته شده والت دیزنی از طریق ۴۲ اپلیکیشن خود که مخصوص کودکان و نوجوانان توسعه یافته، اطلاعات آن ها را جمع آوری کرده و به طور غیر قانونی در اختیار سازمان های تبلیغاتی قرار داده تا از آن ها استفاده کنند.
این اپلیکیشن ها جدا از اطلاعات، فعالیت های آنلاین فرد را هم زیر نظر گرفته اند و والت دیزنی آن ها را به سازمان های تبلیغاتی فروخته است. قانون حفاظت از حریم شخصی آنلاین کودکان سال ۱۹۹۹ به تصویب رسید و در آن تاکید شده که برای جمع آوری اطلاعات شخصی از افراد زیر ۱۳ سال، باید رضایت والدین کسب شود.
شرکت های بسیاری نظیر Path، یلپ، Genesis Toys و حتی زیرشاخه های شرکت دیزنی به خاطر نقض این قانون مورد مواخذه قرار گرفته اند.
در بیانیه ای اما دیزنی از برنامه های خود حمایت کرده و گفته که شکایت مطرح شده یک برداشت اشتباه از قواعد و اصول COPPA بوده است و در دادگاه از این موضوع دفاع خواهند کرد.
منبع:اخرین خبر