به گزارش فناوری فرهنگی، عبدالنبی سواعدی در نشست خبری دومین رویداد ملی بازیهای رایانهای (گیم آپ) ، با بیان اینکه جوامع بشری در اثر فناوری اطلاعات در حال دگرگونی است٬ اظهار کرد: زندگی از حوزه فناوری اطلاعات متأثر شده و این فرهنگ در دنیای واقعی و مجازی اتفاقات بسیاری را در دنیا رقم زده است و امروز کسی نمیتواند خود را از این حوزه بینیاز بداند.
وی افزود: اگر امروز اصرار داریم محصولات داخلی و تولیدات ما مورد استفاده قرار بگیرد، باید این اصرار را نه تنها در محصولات فیزیکی٬ بلکه در محصولات رایانهای نیز مدنظر داشته باشیم. از مواردی که میتوان از آن به عنوان پرفروشترین محصولات یاد کرد بحث بازیهای رایانهای٬ به ویژه در زمینه موبایل و تبلت است. همچنین موضوع اپلیکیشنهای کاربردی در این حوزه بسیار مؤثر است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای خوزستان ادامه داد: هر محصول رایانهای که تولید میشود حامل یک سری الگوهای فرهنگی و اعتقادی است؛ اگر محصول رایانهای غیربومی و غیرداخلی استفاده کنیم، به طور قطع فرهنگ فرد تولیدکننده آن محصول به ما منتقل میشود. بنابراین باید بر امر استفاده از محصولات رایانهای داخلی برای حفظ فرهنگ و میراث فرهنگی خود و جلوگیری از تهاجم فرهنگی کار کنیم و تولیدات داخلی را به عنوان یک برند حمایت کنیم.
سواعدی تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفهای نیز اعلام آمادگی کرده و از دو سال گذشته این استارتاپ را اجرا میکند و اکنون کارهای خوبی را به صورت مشترک انجام داده و تمام ظرفیتها و امکانات خود را بسیج کرده است که این رویداد را به بهترین شکل اجرا کند. امیدواریم بتوانیم بحث شتابدهنده را نیز در استان فراهم کنیم.
وی افزود: اکنون طرح آماده شده و به دنبال این هستیم یک شرکت بومی بتواند مجوزهای این شتابدهنده را دریافت کند تا شتابدهنده پس از برگزاری گیمآپ شروع به کار کند و فرایند کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات٬ کامل و در استان بومیسازی شود.
سواعدی گفت: افرادی که در این رویداد شرکت میکنند، خود عضو تیم ایدههای برتر میشوند و تمرین از ایده تا عمل را در رویداد انجام میدهند بنابراین خودشان میتوانند با توجه به تجربهای که کسب میکنند، ایده خود را اجرایی کنند. این از بهترین دستاوردهایی است که طی رویداد به دست میآید و افراد کار تیمسازی و کار جمعی را یاد میگیرند.
منبع: خوزنامه