به گزارش فناوری فرهنگی، در این پژوهش، صنعت بازیهای رایانهای در ایران بررسی شده و سعی شده تا با تحلیل مشکلات و مسائل این صنعت، به آسیبشناسی و شناسایی موانع رشد آن پرداخته شود. به این منظور پس از بررسی ادبیات موجود در حوزه نظریات سیستمی، صنعت بازی و وضعیت این صنعت در کشور، به اجمال معرفی شده است. سپس با استفاده از روشهای کیفی مانند مصاحبه و تکنیک دلفی، مسائل صنعت بازیهای رایانهای از نظر خبرگان این حوزه گردآوری شده و با بهرهگیری از تحلیل عاملی، یازده مسئله اصلی این صنعت در دو بخش مسائل داخلی و مسائل محیطی شناسایی شده است.
کلیدواژه ها: آسیبشناسی؛ بازیهای رایانهای؛ روش دلفی؛ رویکرد سیستمی؛ صنعت بازی
نویسندگان:
جواد جواهری: دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
محمد واعظینژاد: عضو هیئت علمی پژوهشکده سیاستپژوهشی و مطالعات راهبردی «حکمت»
فصلنامه راهبرد فرهنگ – دوره 8، شماره 30، تابستان 1394.
برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.
منبع:فارس