ایران‌نمایش سایت فروش بلیت جشنواره تئاتر فجر شد

به گزارش فناوری فرهنگی، روابط‌عمومی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در اقدامی کم‌سابقه گزارش نحوه انتخاب سایت بلیت‌فروشی این‌دوره از جشنواره را منتشر کرد.

طبق اعلام روابط‌عمومی سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ ساز‌و‌کار انتخاب سایت ایران نمایش اعلام شده که به‌شرح زیر است:

دبیرخانه سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، امسال برای انتخاب سایت فروش بلیت، با‌اعلام سیاست‌‌های خود شامل تلاش برای شفافیت حداکثری در فروش بلیت و طراحی سازوکاری برای انتخاب‌های بهینه، تجمیع تمام مراحل فروش در سایت و به حداقل رساندن بلیت‌هایی که خارج از مکانیزم سایت به افراد اختصاص می‌یابند، تلاش برای یکپارچه‌سازی فرآیند فروش از خرید بلیت تا جانمایی افراد در سالن و واگذاری مسئولیت کامل آن به سایت فروش و تدوین ساختاری اندیشیده شده برای بخش‌های مربوط به دانشجویان و خبرنگاران به‌گونه‌ای که بتواند مبنایی برای ارتقای وضعیت فروش در سال‌های بعد باشد، در زمینه انتخاب سایت فروش بلیط از روابط عمومی خواست با تشکیل کمیته‌ای مناسب‌ترین انتخاب ممکن را بدین‌منظور برگزیند.

بدین‌منظور کمیته‌ای در روابط عمومی تشکیل شد تا چارچوبی قابل اعتماد برای دستیابی یا نزدیک شدن به این اهداف در سال جاری و مقدمه‌ای برای ارتقای آن در سال‌های بعد را طراحی کند.

کمیته مذکور ابتدا، با انجام پژوهشی سایت‌های معتبر این حوزه را شناسایی و با آن‌ها مکاتبه کرد. کمیته نامه‌ای مصداقی و با ذکر ۹‌خواسته مشخص دبیرخانه؛ ارائه روزانه یا آنلاین بانک اطلاعاتی خریداران بلیت، پشتیبانی آنلاین فنی و تلفنی و سرعت عمل بالا در پاسخگویی، درج تبلیغات جشنواره و اجراها روی سایت با نظر ستاد جشنواره، چاپ کلیه امور مربوط به بلیت میهمان، ایجاد یک کاربر اختصاصی با دسترسی کامل برای ستاد جشنواره، امکان دریافت گزارش ساعتی از فعالیت‌ها از طریق پنل یوزر ستاد، قابلیت امکان جابه‌جایی در جدول نمایش و عودت مبالغ خریداران در‌صورت نیاز در اسرع وقت، ضمانت حسن انجام امور فوق و ارائه عددی منطقی و اقتصادی برای سهم درصد طرفین را برای مدیران محترم سایت‌‌ها ارسال کرد و به آن‌ها اعلام کرد جشنواره اولویت همکاری را به سایت‌هایی می‌دهد که علاوه‌بر نیازهای جاری، امکان تحقق آن موارد را محقق کنند.

‌پس از دریافت پاسخ‌ها و بررسی‌های اولیه در‌نهایت پاسخ تفصیلی از سوی دو سایت به دبیرخانه ارسال شد و این دو سایت برای مذاکره تفصیلی انتخاب شدند. در جلسه حضوری این خواسته‌ها به‌همراه خواسته‌های ذیل به مدیران محترم ابلاغ شد و مقرر شد سایت منتخب سایتى باشد که این خواسته‌ها را برآورده کند:

۱)طراحی و اجرای طرح کارت اعتباری بانکی برای سهمیه خبرنگاران به‌گونه‌ای که در سال‌های بعد بتوان بقیه خدمات مربوط به خبرنگاران را نیز از طریق این سامانه بانکی ارائه کرد. کمیته اعلام کرد بابت این بخش هیچ مبلغی پرداخت نخواهد کرد.

۲)طراحی سیستم یکپارچه فرآیند کنترل بلیت در برابر درهای ورودی سالن‌هایی که جشنواره مشخص می‌کند به همراه تامین نیروی انسانی با لباس متحدالشکل برای «تشریفات» جلوی درب ورودی سالن‌ها برای دستیابی به دو هدف: الف) تکریم و احترام تماشاگران تئاتر و ب) واگذاری تمام مسئولیت فروش و جانمایی به سایت تا تمامی مخاطبان بدانند هر کوتاهی‌ای در این زمینه برعهده سایت فروش است.

نکته مهم این بود که کمیته اعلام کرد دبیرخانه هیچ هزینه‌ای را برای برآورده کردن خواسته‌هایش پرداخت نخواهد کرد و با‌توجه به جایگاه رفیع تئاتر و اهمیت جشنواره، بدیهی است که هزینه انجام تمام امور به عهده سایتی است که فرآیند فروش را به‌عهده می‌گیرد.

حال با طی شدن این فرآیند است که روابط عمومی سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ضمن تشکر و سپاس از صبوری، تخصص، حرفه‌ای‌گری و همراهی و همدلی مدیر سایت‌ «تیوال» که در دو‌دوره پیشین جشنواره تئاتر فجر مدیریت فروش بلیت‌های جشنواره را به‌عهده داشته و مدیر سایت «تیک‌ایت» و با اعلام این‌که این انتخاب به‌هیچ‌وجه نافی توانایی‌ها و امکانات فنی، اجرایی و تبلیغاتی دیگر سایت‌ها نیست و چه‌بسا هر سایتی در برخی موارد خاص نسبت به دیگری مزایایی داشته باشد، اعلام می‌دارد که سایت «ایران‌نمایش» با شرایط توافقی زیر، سایت برگزیده جشنواره برای فروش بلیت خواهد بود:

۱)انجام مذاکرات بانکی و اجرایی کردن طرح کارت اعتباری خبرنگاران به رایگان.

۲)تولید محتوا و ساخت ویدئو و عکاسی و توزیع آن در شبکه‌های مجازی به‌نفع جشنواره به رایگان.

۳)ارائه آنلاین بانک اطلاعاتی خریداران بلیت جشنواره.

۴)طراحی و اجرای طرح کنترل بلیت و تشریفات ورودی سالن‌های جشنواره با افراد متخصص که لباس متحدالشکل پوشیده‌اند به رایگان.

۵)پذیرش مسئولیت کلیه امور مربوط به فروش بلیت و ورود به سالن و ارائه تعهد مالی بانکی بدین‌منظور که درصورت عدم انجام بخشی از این فرآیندها خسارت‌های احتمالی از محل آن تعهد به‌نفع جشنواره تامین شود.

۶)دریافت پایین‌ترین درصد از فروش بلیت‌ها به‌عنوان حق‌الزحمه.

۷)تامین اعتبار برای تبلیغات محیطی جشنواره در بیلبوردهای شهری با آدرس‌ها و ویژگی‌های معین.

امید که این اقدام، مستقل از این‌که چه سایتی برای مدیریت پروژه انتخاب شده است، گامی باشد برای دست‌یابی به اهدافی که در‌نهایت، موفقیت تمام اعضای جامعه تئاتر را در‌بر‌داشته باشد. فراموش نباید کرد که موفقیت‌های امروز، چیزی نیستند جز برآیند تلاش‌هایی که دیگران در دیروزها انجام داده‌اند.

منبع: صبا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد