گیمرهای ایرانی تاکنون ۷ میلیارد دقیقه برای بازی کوئیز آف کینگز وقت گذاشتند!

به گزارش فناوری فرهنگی، دو سال پیش یک بازی جدید ایرانی به بازار گیم وارد شد که کوئیز آف کینگز نام داشت و توانست در طی دو سال فعالیت خود کاربران زیادی را جذب کند. در حال حاضر این گیم جزو بازی‌های پرطرفدار در مارکت‌ها محسوب می‌شود و کاربران زیادی دارد. مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اداره می‌شود، گزارشی منتشر کرده که مطابق آن بازی کوئیز آف کینگز را به عنوان بازی سال معرفی کرده است.

این مرکز تحقیقاتی که هر سال به معرفی بازی‌های برتر ایرانی اقدام می‌کند، امسال نیز بهترین بازی ایرانی را معرفی کرد. طبق آمارهای موجود از سرورهای کوئیز آف کینگز، رکورد بیش از ۷ میلیارد دقیقه بازی برای این گیم ایرانی ثبت شده که هم‌چنان در حال افزایش است. مبنای این بازی بر اساس اطلاعات عمومی و سوالات مختلفی است که از گیمر پرسیده می‌شود. این بازی در سال گذشته رشد بیش از ۱۶۰۰ درصدی را تجربه کرده که همین موضوع باعث جلب توجه سرمایه‌گذاران زیادی شده است.

موفقیت این بازی به قدری بالا بوده که در لیگ بازی‌های رایانه‌ای سال ۲۰۱۷ توانست رتبه اول پرمخاطب‌ترین بازی ایرانی را از آن خود کند. جالب است بدانید که حدود ۹ میلیون گوشی فعال برای این بازی به ثبت رسیده است که شامل ۱۲ میلیون کاربر است. البته این تفاوت در ارقام به دلیل ساخت چند حساب کاربری توسط یک دستگاه یا اشکالاتی است که احتمالا در اول کار این بازی رخ داده است. در هر صورت، وجود حدود ۹ میلیون دستگاه موبایل در دیتابیس این بازی نشان دهنده علاقه وافر گیمرهای ایرانی به این بازی است.

طبق اطلاعات منتشرشده، رقم دقیق زمان صرف‌شده برای بازی کوئیز آف کینگز به ۷ میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۳۴ دقیقه رسیده که یک عدد فوق‌العاده بر این بازی محسوب می‌شود. با توجه به روند کنونی رشد این بازی، به نظر می‌رسد که این رقم به زودی  به ۸ میلیارد دقیقه خواهد رسید و مسئولین این بازی می‌توانند جشن رسیدن به این عدد را در بهار ۹۷ برپا کنند.

بازی ایرانی Quiz of Kings

این مقدار زمان صرف‌شده توسط یک میلیون و چهار هزار و ۴۱۱ دستگاه فعال ماهیانه ثبت شده است. به صورت روزانه نیز ۲۲۹ هزار و ۴۸۴ دستگاه به صورت فعال درگیر این بازی بوده‌اند که با توجه به مباحث مارکتینگ در این زمینه یک عدد بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

تعداد دفعات ورود به این بازی دو میلیارد و ۳۶۶ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۱۲۷ بوده است. البته تعداد دفعات ورود با دفعات بازی متفاوت بوده و نباید این دو را یکسان در نظر گرفت. از دیگر آمارهای موجود در مورد این نرم‌افزار، ۱۲ نوبت بازی به صورت روزانه برای هر کاربر است که میزان بالای فعالیت کاربران را نشان می‌دهد. یکی از دلایل این تعداد از بازی را باید به نوبتی بودن آن نسبت داد که باعث شده این تعداد از بازی در روز برای هر کاربر ثبت شود. هر مرحله از بازی نیز به طور متوسط ۱۹۶ ثانیه طول می‌کشد.

از دیگر آمارهای جالب موجود در مورد بازی کوئیز آف کینگز، برندهایی متنوع از موبایل و تبلت‌هایی است که این بازی در آن‌ها اجرا شده است. محصولات برندهای سامسونگ، هواوی، اپل، سونی و ال‌جی به ترتیب بیشترین سهم از دستگاه‌های اجراکننده این بازی را به خود اختصاص دادند. در این بین، ۹۰ درصد کاربران از گوشی‌های هوشمند استفاده کرده و ۱۰ درصد دیگر به تبلت‌ها مربوط می‌شود. ۸۵ درصد از دستگاه‌های ثبت شده در دیتابیس کوئیز آف کینگز از سیستم عامل اندروید بهره برده و مابقی از کاربران آی‌اواس هستند.

این دومین گزارشی بود که توسط مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال برای بازی‌های پدیده سال منتشر شد. اولین گزارش این مرکز در مورد کلش آف کلنز بود که بازخوردهای زیادی داشت اما این بازی ایرانی نبوده و به همین دلیل توسط این مرکز مورد بررسی قرار نگرفته است. سرانجام پس از اعتراضات اصحاب رسانه و رشد خوب کوئیز آف کینگز، این بازی دوست‌داشتنی به عنوان بازی سال این مرکز انتخاب شد.

طبق آمارهای منتشر شده توسط این مرکز، در سال۱۳۹۴ حدود ۶ میلیون گیمر در ایران وجود داشت که از بازی کلش آف کلنز استفاده می‌کردند. بازه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال پرکارترین قشر کاربران این بازی بوده است. ضمن آن‌که کاربرن به مدت ۱۳ ماه به انجام این بازی پرداخته‌اند. صرف هزینه ۱۳۲ میلیارد تومانی برای این بازی باعث شد که توجه بسیاری از نهادهای دولتی به این بازی جلب شده است. طبق آمارهای موجود، برای هر نفر در این بازی مبلغی در حدود ۳ هزار تومان پرداخت شده که بدیهی است پراکندگی این عدد متفاوت بوده است. به طور میانگین سه نفر از هر ده کاربر این بازی سابقه پرداخت داشته‌اند.

منبع:آی تی رسان

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد