به گزارش فناوری فرهنگی، مهدی فقیهی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بینالمللی جیتکس دوبی و حضور پاویون ایران در این نمایشگاه، اظهار کرد: در این نمایشگاه، پاویون ایران متشکل از شرکتهای دانشبنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی ایران، فدراسیون فاوای ایران و وزارت ارشاد برگزار میشود.
وی افزود: پیشتر فراخوانی برای دعوت از شرکتهای دانشبنیان علاقمند به حضور در این نمایشگاه اعلام شده و شرکتهای متعددی در حوزههای فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات اعلام آمادگی و برای حضور در نمایشگاه ثبتنام کردهاند.
فقیهی با اشاره به اینکه جیتکس پل ارتباطی ایران با فعالان فاوای جهان است که از ۱۴۰ کشور جهان در قالب غرفه دار و بازدیدکننده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، یادآور شد: هدف اصلی حضور شرکتهای ایرانی در این نمایشگاه، علاوه بر برقراری ارتباط با فعالان صنعت فاوای جهان، بازارسازی برای محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و صرفا شناسایی فناوری های جدید و خرید تجهیزات خارجی هدف نهایی حضور در این نمایشگاه نیست، همچنان که در چند سال گذشته رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاههای خارجی از جمله نمایشگاه جیتکس، فراهم کردن فرصت توسعه بازار و صادرات محصولات دانش بنیان بوده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فراهم شدن فرصت تعامل و ارتباط بین شرکتهای ایرانی و خارجی در این نمایشگاه، افزود: برگزارکننده پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس دوبی، وعده برگزاری ملاقاتهای تجاری در قالب تعاملات B2B و برگزاری نشستی با حضور شرکتهای ایرانی و علاقمندان به سرمایهگذاری در ایران را داده است.
فقیهی با بیان اینکه برای بازارسازی محصولات دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در منطقه دارای پتانسیل و مزیت صادراتی هستیم، گفت: با کشورهای عراق، افغانستان، عمان و ترکیه روابط خوبی برقرار است و به برگزار کننده پاویون ایران در جیتکس نیز توصیه شده که تعاملات با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اعلام شده را در اولویت قرار دهد.
دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: در شرایط فعلی رسالت اصلی، حمایت دولت از حضور شرکتهای ایرانی در تمامی نمایشگاههای خارجی از جمله جیتکس باید بر بازارسازی محصولات دانشبنیان متمرکز باشد که با توجه به افزایش نرخ ارز در کشور، مزیتهای صادرات افزایش یافته و افزایش صادرات غیرنفتی نیز اثرات مثبت برای کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: اگر حضور، شناسایی و تحلیل بازار هدف در این نمایشگاهها هدفمند باشد، نباید این فرآیندها در انتهای نمایشگاه پایان یابند بلکه باید به صورت دائمی در قالب توسعه شرکتهای مدیریت صادرات ادامهدار شوند و این شرکتها به صورت دائمی برای شرکتهای دانشبنیان بازارسازی کنند.
بنابر اعلام قبلی برگزارکننده پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس، با حمایت سازمان توسعه تجارت حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه اجاره غرفه در پاویون جمهوری اسلامی به صورت یارانه تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت میشود که بر این اساس پیشبینی شده حضور در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته اندکی ارزانتر تمام شود.
سی و هشتمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه در مرکز تجارت جهانی شهر دوبی در کشور امارات متحده عربی در موضوعات کامپیوتر و آخرین دستاوردهای فناوری حوزههای اینترنت اشیاٍ، ساخت و ساز هوشمند، شهر هوشمند، هوش مصنوعی، حمل و نقل هوشمند، دفترکار هوشمند، هواپیماهای بدون سرنشین، سختافزار، نرمافزار، نرمافزار تلفن همراه، بازیهای رایانهای، لپتاپ و تبلت، گوشی تلفن همراه، زیر ساخت و شبکههای ارتباطی برگزار میشود.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرمافزار ایران، علاقهمندان برای حضور در پاویون ایران و هیئت تجاری و بازاریابی جیتکس ۲۰۱۸ میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ثبت نام با مراجعه به سایت irgitex.com و یا تماس با شماره ۸۸۱۷۵۸۱۹ اقدام کنند.
منبع: ایسنا