به گزارش فناوری فرهنگی، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه تنها ۳۰درصد اسباببازیهای موجود در بازار ایرانی هستند در حالی که باید به اسباببازی به چشم صنعت فرهنگساز نگریست، اظهار داشت: متاسفانه باوجود داشتن ظرفیتهای و شخصیتهای داستانی جذاب در تاریخ و قصص ایرانی اما عروسکها و اسباببازیهای آنها ساخته نشده یا هرگز به تولید انبوه نرسیدند و فقط اسباببازیهای شخصیتهای کارتون و فیلمهای خارجی به صورت انبوه وارد میشوند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رابطه مستقیم شخصیتهای کارتونی، فیلمها، سریالها و شخصیتهای جذاب تلویزیونی با تولید اسباببازی، افزود: در کشورهای موفق و پیشرو در ساخت اسباببازی ارتباط مستقیمی میان صنعت فیلمسازی و انیمیشنسازی وجود دارد و به محض ساخت انیمیشنی جذاب و پربیننده عروسکها و بازیهای مرتبط با آن حتی لباس و کیف و کفش آن نیز به بازار میآید.
وی ادامه داد: مسئولان در ایران از کشورهای موفق در این زمینه الگوبرداری نکردند تا جایی که عروسکهایی مانند کلاهقرمزی و پسرخاله نیز که چندین دهه است مخاطبان بسیاری دارند هیچگاه به تولید انبوه نرسیدند و عروسکهایی مانند دارا و سارا به دلیل گرانی و نداشتن جذابیتهای لازم در مقابل مشابه خارجیشان از گردونه رقابت حذف شدند
منبع: مهر