به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از دیجیتال ترندز، اگر فکر می کنید با عدم استفاده از شبکه های اجتماعی از شر مزاحمت ها و نقض حریم شخصی خود در امان هستید، سخت در اشتباهید. زیرا این شبکه ها قادر به پیش بینی رفتار شما هستند، حتی اگر از آنها استفاده نکنید.
مطالعه ای که در این زمینه در دانشگاه ورمونت صورت گرفته نشان می دهد که حریم شخصی برای شبکه های اجتماعی مختلف اینترنتی موضوعی کاملا بی اهمیت است و آنها نهایت تلاش خود را می کنند تا افراد را در هر شرایطی مورد بررسی قرار داده و از رفتارهای آنها مطلع شوند.
گروه محقق این دانشگاه با جمع آوری و بررسی داده های 14 هزار کاربر توئیتر به این نتیجه رسیدند که شبکه های اجتماعی از طریق بررسی اطلاعات فهرست تماس های هر فرد و محتوای توئیت های هر فرد می توانند رفتارهای وی و دوستانش را پیش بینی کنند.
برای شناخت و پیش بینی دقیق این رفتارها به تنها بررسی توئیت ها و اطلاعات تنها هشت یا نه نفر از دوستان هر فرد نیاز است و از این طریق می توان پیش بینی کرد هر فرد در آینده چه توئیت هایی ارسال می کند. بدین منظور نیازی به بررسی مستقیم حساب توئیتر یک فرد نیست و بررسی حساب هشت یا نه نفر از دوستان وی هم کافی است.
اما نکته جالب تر اینکه رفتار افرادی که توئیتر را ترک کرده اند یا هرگز از آن استفاده نکرده اند هم به همین شیوه قابل بررسی و پیش بینی است. زیرا داده های افرادی که در توئیتر عضو بوده و دوست و آشنای این افراد محسوب می شوند، پیش بینی رفتار آنها را با دقت 95 درصد ممکن می کند. از همین رو افراد در زمان ثبت نام برای استفاده از فیس بوک و توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی باید متوجه پیامدهای این رفتار خود باشند.
منبع:فارس