به گزارش فناوری فرهنگی، با توجه به آنکه با پایان فصل نخست سال ۲۰۱۹ میلادی بسیاری از شرکتهای مختلف اعم از غولهای تکنولوژی اقدام به انتشار گزارش مالی خود در این بازه زمانی میکنند، آمازون بهعنوان بزرگترین شرکت خردهفروشی آنلاین در جهان و همچنین یکی از موفقترین شرکتهای فناوری آمریکایی پس از آنکه گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرد، نشان داد که برآوردهای انجام شده از سوی بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران والاستریت بسیار پایینتر از عملکرد موفقیتآمیز آمازون بوده است.
این نشان میدهد که عملکرد شرکت آمازون بسیار فراتر از انتظارات خوشبینترین تحلیلگران والاستریت بود البته این در حالی است که سرعت افزایش درآمدزایی این شرکت تا حدودی روندی نزولی را در پیش گرفته اما شایان ذکر است که سودآوری آمازون رشد و افزایش قابل ملاحظهای را تجربه کرده است.
بر اساس آمارهای ارائه شده درآمد آمازون با افزایش ۱۶.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمترین درآمد از سال ۲۰۱۵ میلادی را شاهد بوده است و این بدان معناست که آمازون در زمستان سال ۲۰۱۹ میلادی درآمدی بالغ بر ۵۹ میلیارد دلار کسب کرده است.
بر اساس همین آمار و اطلاعات ارائه شده، سود خالص کسب شده توسط آمازون در این بازه زمانی به عدد ۳.۶ میلیارد دلار رسیده که رکورد جدیدی برای این شرکت به شمار میآید. بخش اعظمی از این سودآوری مرهون سرویسهای آنلاین مربوط به سرویسهای ابری (کلاد) و همچنین تبلیغات و آگهیهای اخذشده بر رویی پلت فرمهای آمازون بوده است. سود عملیاتی به دست آمده نیز برای این شرکت ۴.۴ میلیارد دلار گزارش شده است.
به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، بزرگترین و موفقترین بخش آمازون که موجب رشد قابل توجهی در میزان سودآوری آن شده سرویسهای ابری و کلاد هستند که شاهد افزایش فروش و میزان استقبال کاربران و مشتریان آن به میزان ۴۱ درصد شدهاند.
منبع: ایسنا