به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان گفت: فضای مجازی و رسانههای نوین مباحث جدیدی هستند که با توجه به خاستگاه و مبانی غربی آنها کشور نیاز دارد تا نخبگان، دانشجویان و فعالان این حوزه برای تبیین مبانی نظری و علمی بر پایه اسلام و فرهنگ ایرانی در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی افزود: سرعت تحولات در حوزه فضای مجازی بسیار زیاد است بر این اساس ما نیازمند کار نظری و علمی و فعالیت بیشتر چهرهها و مراکز علمی و پژوهشی در کشور هستیم.
وی با اشاره به این که با اتکا به ظرفیتهای مردمی و بخش خصوصی میتوان یک حرکت علمی ارزشمند را در کشور سامان داد، تاکید کرد: اولویت اصلی، بهره برداری علمی و راه اندازی یک جریان پژوهشی در کشور در حوزه فضای مجازی و به خصوص در موضوع رسانههای نوین است. همچنین حوزههای اقتصاد با توجه به شرایط کنونی و اهمیت آن در کشور، تأثیر مهمی بر فضای مجازی و رسانههای نوین دارند.
خوراکیان افزود: فضای مجازی و رسانههای نوین در ترویج محصولات داخلی و تقویت تولید ملی و همچنین صادرات و شناسایی مخاطبان آن نقش مؤثری دارد و ما در عصر فضای مجازی با تحولات جدید در حوزههای بانکداری، تعاملات مالی، مباحث حقوقی و ایجاد شغلهای نوین روبرو هستیم.
منبع: مهر