به گزارش فناوری فرهنگی،
مدیر فنی: ۱۲۰,۶۶۱ دلار در سال
(متوسط حقوق ۵۰ نفر)
گرافیک دیزاینر: ۱۵۱,۶۱۶ دلار در سال
(متوسط حقوق ۳۲ نفر)
مهندس نرم افزار: ۱۴۳,۲۴۹ دلار در سال
(متوسط حقوق ۲۶ نفر)
هماهنگ کننده تولید: ۴۵,۳۰۱ دلار در سال
(متوسط حقوق ۲۲ نفر)
انیماتور: ۱۰۵,۶۴۴ دلار در سال
(متوسط حقوق ۸ نفر)
کارتونیست / انیماتور: ۹۱,۵۱۶ دلار در سال
(متوسط حقوق ۷ نفر)
داستان پرداز: ۲۱۲,۶۱۳ دلار در سال
(متوسط حقوق ۳ نفر)
مدیر دپارتمان: ۹۰,۳۵۷ دلار در سال
(متوسط حقوق ۶ نفر)
دستیار تولید: ۳۵,۱۸۷ دلار در سال
(متوسط حقوق ۵ نفر)
مسئول بایگانی: ۶۱,۳۴۷ دلار در سال
(متوسط حقوق ۵ نفر)
مدیر فنی نورپردازی: ۱۱۵,۱۶۷ دلار در سال
(متوسط حقوق ۵ نفر)
لی اوت آرتیست: ۱۲۶,۲۰۷ دلار در سال
(متوسط حقوق ۴ نفر)
انیماتور کاراکتر: ۹۱,۲۹۶ دلار در سال
(متوسط حقوق ۳ نفر)
صحنه پرداز: ۱۲۲,۲۱۵ دلار در سال
(متوسط حقوق ۳ نفر)
مدیر فنی کاراکتر: در حدود $ ۹۵,۰۰۰ – $ ۱۱۳,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۲ نفر)
دستیار تدوین: در حدود $ ۶۳,۰۰۰ – $ ۶۹,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۲ نفر)
مدیر فنی نورپردازی: در حدود $ ۵۱ – $ ۵۴ به ازای هر ساعت
(متوسط حقوق ۱ نفر)
انیماتور ۳D: در حدود $ ۹۹,۰۰۰ – $ ۱۰۷,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۱ نفر)
هنرمند نورپردازی: در حدود $ ۱۱۶,۰۰۰ – $ ۱۲۷,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۱ نفر)
پژوهشگر: در حدود $ ۳۶ – $ ۳۹ به ازای هر ساعت
(متوسط حقوق ۱ نفر)
تدوینگر: در حدود $ ۱۳۰,۰۰۰ – $ ۱۴۱,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۱ نفر)
سوپروایزر فنی: در حدود $ ۱۸۰,۰۰۰ – $ ۱۹۶,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۱ نفر)
انیماتور ارشد: در حدود $ ۱۰۵,۰۰۰ – $ ۱۱۵,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۱ نفر)
انیماتور: در حدود $ ۴۸ – $ ۵۲ به ازای هر ساعت
(متوسط حقوق ۱ نفر)
شبیه ساز جمعیت: در حدود $ ۷۱,۰۰۰ – $ ۷۷,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۱ نفر)
دستیار تولید پس تولید: در حدود $ ۳۶,۰۰۰ – $ ۳۹,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۱ نفر)
دیجیتال آرتیست: در حدود $ ۱۳۱,۰۰۰ – $ ۱۴۲,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۱ نفر)
مدل ساز ۳ بعدی: در حدود $ ۱۳۰,۰۰۰ – $ ۱۴۳,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۱ نفر)
اسکچ آرتیست: در حدود $ ۷۱,۰۰۰ – $ ۷۸,۰۰۰ در سال
(متوسط حقوق ۱ نفر)
۱۶ واقعیت درباره پیکسار که حتما نمی دانید!
«اد کت مول» یکی از روسای استودیو پیکسار در کتاب جدیدش تحت عنوان «کارخانه خلاقیت» (Creativity.Inc) داستان پیکسار را از زمانی که یک شرکت کوچک و پیش پا افتاده بود تا زمانی که با تبادل نظر «استیو جابز» رشد کرد را توضیح داده است.
در ۲۸ سال گذشته استودیو انیمیشن سازی پیکسار با ساخت ۱۴ فیلم بلند، دریافت ۲۷ اسکار (نامزدی و جایزه) و مجموع فروش ۸ میلیارد دلاری، نام خود را به عنوان یکی از استودیوهای مطرح در زمینه ساخت انیمیشنهای با کیفیت ثبت کرده است.
به طور متوسط هر فیلم انیمیشن پیکسار نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشته است و حتی تعدادی هم به باشگاه میلیاردی ها داده شده است. آنچه در اینجا اهمیت دارد این است که چگونه یک استودیوی انیمیشن سازی جوان در این مدت زمان به این مرحله از موفقیت دست می یابد.
«اد کت مول» یکی از روسای استودیو پیکسار در کتاب جدیدش تحت عنوان «کارخانه خلاقیت» (Creativity.Inc) داستان پیکسار را از زمانی که یک شرکت کوچک و پیش پا افتاده بود تا زمانی که با تبادل نظر «استیو جابز» رشد کرد را توضیح داده است.
در این مطلب با نکاتی درباره استودیو پیکسار آشنا می شوید که «کت مول» در کتاب خود به آنها اشاره کرده و کسی تا قبل از این نمی دانست.
۱٫ ساختمان اصلی در محوطه استودیو با نام ساختمان «استیو جابز» شناخته می شود.
ساختمان اصلی به نام «استیو جابز» خالق برند «اپل» نام گرفته و فلت آن دیدگاه و خلاقیتی است که استیو جابز در طراحی و همراهی ساختمان و تولیدات این استودیو ارائه کرده بود.
۲٫ مراسم سالانه «پیکسار پالوزا» در استودیو برگزار می شود.
از سال ۲۰۰۹ مراسمی در استودیو پیکسار برگزار می شود که «پیکسار پالوزا» نام دارد و کارمندان استودیو در قالب گروه ها با هم مسابقه می دهند؛ همانند آنچه در «دانشگاه هیولاها» دیده ایم.
۳٫ انیماتورهای پیکسار در محوطه کاری متفاوتی شخصیت پردازی می کنند.
این محوطه صرفا با چند پوستر طراحی نشده و بیشتر شبیه به یک خانه عروسک با تمامی تجهیزات فانتزی و عروسکی است.
۴٫ انیماتورها یک کارپژوه دارند.
«آریل استرن» کارپژوه انیماتورهای پیکسار است که علم بالایی در بررسی تلفیق کار و شرایط کار با ویژگیها و نیازهای انیماتورها دارد.
۵٫ دیزنی سعی داشت نسخه اول «داستان اسباب بازی» موزیکال باشد.
پس از موفقیت «شیرشاه»، «دیو و دلبر» و «علاءالدین»، استودیو دیزنی در نظر داشت که «داستان اسباب بازی» را نیز در قالب موزیکال تهیه کند که پیکسار قبول نکرد.
۶٫ پیکسار اصلا استودیوی انیمیشن سازی نبود.
پیکسار در ابتدا با برنامه ارائه سخت افزار و نرم افزارهای طراحی انیمیشن های کوتاه و تبلیغات بنا شد. ولی این برنامه به خوبی پیش نرفت و در سال ۱۹۸۶ این استودیو با ساخت انیمیشن «لوکسو جوان» خود را معرفی کرد.
۷٫ نام پیکسار از مجادله لفظی موسسان برای انتخاب عنوان استودیو گرفته شد.
«آلوی ری» و «بورن کارپنتر» از موسسان استودیو هستند. «ری» معتقد بود نام اسپانیایی (pixer) به معنای «فیلم سازی» برای شرکت خوب است. در حالی که «کارپنتر» آن را تا حدودی آینده نگر عنوان می کرد و مجادله آنها در نهایت «پیکسار» را تأیید کرد.
۸٫پیکسار گرانترین سخت افزارها و نرم افزارهای گرافیکی را طراحی می کرد.
قبل از سال ۱۹۸۶ ، پیکسار گرانترین سخت افزارها و نرم افزارهای گرافیکی را طراحی می کرد و علت عدم موفقیت آن قیمت بالای محصولات بود. چرا که کسی حاضر نبود برای یک پردازش گر تصویری ۱۲۵ هزار دلار پرداخت کند.
۹٫ پیکسار بخشی از استودیوی لوکاس فیلم بود.
در سال ۱۹۷۹ پیکسار در خدمت فیلمهای تولیدی استودیو لوکاس فیلم هم بود. بزرگترین فیلم این استودیو مجموعه جنگ ستارگان بود.
۱۰٫ پیکسار مدیون استیو جابز است.
در سال ۱۹۸۶ «استیو جابز» پیکسار را از لوکاس فیلم خرید و آن را به یک استودیوی مجزا تبدیل کرد.
۱۱٫ «داستان اسباب بازی ۲» یک فیلم ادامه دار کارگردان به تصویر بود.
در قسمت دوم «داستان اسباب بازی» درافت اولیه موجود بود و تنها با سفارشات کارگردان ، تصاویر طراحی می شد.
۱۲٫ پیکسار از بی نهایت برای فیلمسازی بهره می برد.
اولین کاراکترهای پیکسار زشت و آسیب پذیر بودند و بدون شک نظر کسی را جلب نمی کردند ولی پیکسار از همین کاراکترهای قدیمی در فیلم «دانشگاه هیولاها» بهره برد.
۱۳٫ مغزهای اندک اما بزرگ در پیکسار
راهبران پیکسار یک گروه کوچک شامل «جان لستر» ، «اندرو استانتون»، «پیت داکتر»، «لی آنکریچ» و «جورانفت» بود.
۱۴٫ پیکسار دانشگاهی به نام «دانشگاه پیکسار» دارد.
دانشگاه پیکسار کلاسهای آزادی شامل مجسمه سازی، نقاشی، باله و انیمیشن سازی دارد و مدرک مخصوص پیکسار هم اعطا می کند.
۱۵٫ «استیو جابز» درصدد فروش پیکسار به مایکروسافت بود.
با ضررهایی که پیکسار به عنوان یک شرکت نرم افزار – سخت افزاری می داد، در نهایت توسط استیو جابز به دیزنی فروخته شد.
۱۶٫ از فروش موفق فیلمهای پیکسار، پاداشهای کلانی هم به کارمندان می رسد.
هر چه فروش انیمیشنهای پیکسار بیشتر باشد ، پاداش بیشتری به کارمندان آن داده می شود.