شرکت‌های دانش‌بنیان کمک هزینه بازارسازی دریافت می کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از معاونت علمی و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان خود باید همواره بازار را رصد کنند و با روش‌های علمی، تحقیق و پژوهش انجام دهند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سبد حمایتی متنوع خود، کمک مالی به این تحقیقات را نیز قرار داده است.

شرکت‌های دانش بنیان نیز مانند هر بنگاه اقتصادی، به گزارش تحقیقات بازار شفاف و کار آمد نیاز دارند.

شناسایی مخاطبان و مصرف‌کنندگان محصول، تحلیل رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش بازار و سهم قابل کسب از آن، از جمله موضوعاتی هستند که این گونه گزارش های مالی  با محوریت آنها تهیه می‌شود. گزارش‌های مطالعه فرصت، گزارش‌های رصد بازار و گزارش های بازار داخلی، سه نوع گزارشی هستند که در راستای تحقیقات بازار انجام می‌گیرند.

شرکت‌های دانش بنیان با درآمد کمتر از  ۱۰۰ میلیارد ریال می‌توانند به میزان ۵۰درصد از هزینه‌های تهیه این گزارش‌ها را با رعایت سقف مندرج در قانون، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک دریافت کنند. همچنین شرکت‌های دانش بنیان با درآمد بیشتر از ۱۰۰ میلیارد ریال نیز می‌توانند به صورت آزاد و بدون تسهیلات از این خدمات بهره‌مند شوند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد