به گزارش فناوری فرهنگی،اپلیکیشن پیام رسان ژاپنی لاین به زودی از یک سرویس هوش مصنوعی راهنما، چیزی تقریبا مشابه دستیار دیجیتالی فیسبوک M در پلتفرم خود رونمایی خواهد کرد. سرویس جدید با بکارگیری قدرت هوش مصنوعی قادر به تقویت ربات های چت (چت بات ها) خواهد بود، تا بهتر بتوانند به درخواست های کاربران پاسخ بدهند.
لاین اعلام کرده که پس از باز کردن API فروشگاه ربات های خود برای 10 هزار توسعه دهنده و انجام تحقیقات کافی در این قسمت، به انتشار این سرویس جدید اقدام می کند. مطمئنا هدف لاین از ارائه این سرویس، رقابت با سرویس های دیگری همچون فیسبوک و وی چت بوده است.
وی چت در حال حاضر محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان در کشور چین محسوب می شود. از این رو، کمپانی لاین تصمیم گرفته تا با بهره گیری از ربات ها در پلتفرم پیام رسانی خود آن را به چیزی فراتر از یک اپلیکیشن چت و گفتگو بدل کند تا قادر به تصاحب جایگاه وی چت در چین و سایر نقاط دنیا باشد. با بهره گیری از ربات ها، کاربران لاین می توانند علاوه بر پیام رسانی از امکاناتی همچون رزرو هتل و رستوران، گرفتن تاکسی و موارد دیگر بهره مند شوند.
شکی نیست که گسترش و بهینه سازی سرویس ها برای لاین، در صورتی که خواهان رقابت با پیام رسان های بزرگ تر باشد امری ضروری خواهد بود. در حال حاضر، لاین در مقایسه با پیام رسان فیسبوک جایگاه به مراتب پایین تری دارد. مسنجر فیسبوک با بهره گیری از مزیت جمعیت میلیاردی کاربران خود، شبکه اجتماعی قدرتمندی ایجاد کرده که می تواند به راحتی از جمعیت کاربرانش اطلاعات بیرون بکشد و آنها را در اختیار سرویس های تبلیغاتی قرار دهد.
به همین خاطر، لاین هم امیدوار است که با معرفی ربات ها بتواند مشتریان و سرویس های تبلیغاتی بیشتری را جذب پلتفرم پیام رسانی خود کند. البته لاین در حال حاضر با فروش استیکرها و گرفتن تبلیغات فراوان، تجارت موفقی را پشت سر می گذارد. بنابر گزارشات منتشره، کمپانی مورد بحث موفق شده تا در سال 2015، به میزان 40 درصد سود بیشتری نسبت به سال 2014 عاید خود کرده و آن را به رقم قابل توجه 1.1 میلیارد دلار برساند.
منبع: دیجیاتو