به گزارش فناوری فرهنگی، دنیای امروز، دنیای بسیار بزرگی است ولی در عین حال دهکدهای بیش نیست. بسیار بزرگ است، از این جهت که در هر رشته و زمینهای هزاران کوچه و پس کوچه وجود دارد که برای رفتن به کوچه و پس کوچههای هر کدامشان یک عمر وقت لازم است؛ و دهکده از این جهت که حالا دیگر به لطف فناوری همه انگار همسایه همدیگر هستند. یکی داد بزند دیگری میشنود. در این میان، شبکهها و رسانههای اجتماعی یکی از بزرگترین نقشها در پیوند دادن مردم جاهای مختلف دنیا به یکدیگر را بازی میکنند. به طور تقریبی در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ شبکه اجتماعی در حال فعالیت هستند از جمله فیسبوک، توییتر، فلیکر، یوتیوب و بسیاری دیگر. امروزه جمعیت افرادی که رو به شبکههای اجتماعی میآورند هر روز رو به افزایش است. هر روز این شبکهها بزرگتر و بزرگتر میشوند و پیوسته امکاناتشان پیشرفتهتر میشود. تا جایی که حالا میتوانید وقتی در پارک نشستهاید و از هوای تازه لذت میبرید با موبایلتان وارد اکانت فیسبوکتان شوید و چند قلم جنس خرید کنید و شب درب منزل تحویل بگیرید. چیزی که تا همین چند سال پیش امری کاملا غیرقابل باور به نظر میرسید.
درآمد شبکههای اجتماعی
تا به حال بسیاری از کاربران شبکههای اجتماعی از خود پرسیدهاند که این شبکههای اجتماعی این میان چه گیرشان میآید؟ این شبکهها هزینه پر خرج چنین شبکههایی را از کجا میآورند؟ اصلا من هم میتوانم از این راه پول در بیاورم؟ در این زمینه کتابها و مقالات بسیاری نوشته شده است که به کاربران کمک میکنند تا جواب سوالهایشان را در آنها بیابند. یکی از معروفترین کتابها در این زمینه کتابی است به نام The Like Economy, How Businesses Make Money with Facebook است که به کاربران میآموزد چطور از شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک پول در بیاورند. اطلاعات بیشتر در این زمینه را میتوانید در سایت راه پرداخت و از اینجا ببینید. اما این که خود شبکهها از کجا پول در میآورند بحث دیگری است. حجم عظیمی از درآمد این شبکههای اجتماعی از راه تبلیغات بدست میآید که همین تبلیغات هم به شیوههای مختلف در داخل و خارج این شبکهها صورت میگیرد.
در این زمینه اینفوگرافی تهیه کردهایم که میتوانید مشاهده کنید. برای بزرگ شدن تصویر روی آن کلیک کنید.
منبع: ویوان نیوز