امیدواری جنتی به همکاری با آلمان در اقتصاد خلاق

به گزارش فناوری فرهنگی،وزیر فرهنگ ایران با اشاره به شکل گیری اقتصاد خلاق در ایران افزود: در سال‌های اخیر در ایران به اقتصاد خلاق توجه بسیاری شده است زیرا صنایع فرهنگی و خلاق جزء مواردی هستند که می‌تواند سهم خوبی در تولید ناخالص داخلی داشته باشد و امیدوارم بتوانیم از تجربیات کشور آلمان نیز در این زمینه استفاده کنیم.

اقتصاد خلاق:‌ «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش در دیدار با «مارکوس ادرر معاون وزیر امور خارجه کشور آلمان » با تاکید بر این مطلب که انتقال تجربیات کشورهای ایران و آلمان در زمینه‌های فرهنگی، هنری، علمی، پژوهشی و  می‌تواند در گسترش روابط دو کشور که از دیر باز دارای اشتراکات بسیاری بوده‌اند، نقش به سزایی داشته باشد، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور رو به توسعه است زیرا ایران و آلمان از گذشته‌های دور دارای اشتراکات تاریخی بسیاری هستند.

وی افزود: حضور بسیاری از ایرانیان در کشور آلمان نشان از دیرینگی این پیوندهای تاریخی دارد و ایران قبل از برداشته شدن تحریم‌های کشورها علیه خود نزدیکترین روابط را با آلمان داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی و … در دو کشور وجود دارد که باید بیشترین بهره را از ظرفیت‌های موجود برد.

وی با اشاره به ترجمه کتب به زبان‌های فارسی و آلمانی در سال‌های اخیر افزود: ترجمه آثار می‌تواند در نزدیک کردن دو ملت و دولت به یکدیگر نقش بسیاری داشته باشد زیرا از این طریق دو ملت با یکدیگر بیشتر آشنا می‌شوند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های تئاتر، سینما، موسیقی و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد.

وی افزود: انجام فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری، علمی و پژوهشی، ورزشی، آموزش زبان، باستان شناسی و میراث فرهنگی در قالب امضای تفاهمنامه فرهنگی و هنری جامه عمل می‌پوشد که لازم است هر چه سریعتر توافقنامه مشترک بین دو کشور در این حوزه‌ها به امضا برسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا فرموده‌اند “دلیلی ندارد که در مدارس فقط به آموزش زبان انگلیسی پرداخت” بنابراین ما این آمادگی را داریم در مدارس و موسسان آموزشی خود به آموزش زبان‌های زنده دیگری از دنیا از جمله زبان آلمانی نیز بپردازیم.

جنتی: امیدواریم بتوانیم از تجربیات آلمان در زمینه اقتصاد خلاق استفاده کنیم

وی با اشاره به شکل گیری اقتصاد خلاق در ایران افزود: در سال‌های اخیر در ایران به اقتصاد خلاق توجه بسیاری شده است زیرا صنایع فرهنگی و خلاق جزء مواردی هستند که می‌تواند سهم خوبی در تولید ناخالص داخلی داشته باشد و امیدوارم بتوانیم از تجربیات کشور آلمان نیز در این زمینه استفاده کنیم.

معاون وزیر خارجه آلمان: تبادلات فرهنگی دو جانبه در شناخت ملت ها موثر است

در ادامه این دیدار «مارکوس ادرر معاون وزیر امور خارجه کشور آلمان» گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توسعه روابط فرهنگی و هنری تلاش‌های خوبی انجام می‌دهد و تبادلات فرهنگی و هنری دو جانبه بین دولت‌ها منجر به آشنایی دو ملت از یکدیگر در تمامی زمینه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به روابط دیرینه ایران و آلمان در زمینه‌های تاریخی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … افزود: احساس خوبی درباره ادامه همکاری‌های ایران و آلمان دارم و علاقه دارم هر چه سریعتر موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور به امضا برسد.

معاون وزیر امور خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: در زمینه اقتصاد خلاق می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

منبع: اقتصادخلاق

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد