انتقاد عضو شورای عالی فضای مجازی از بی‌توجهی به فرمایشات رهبری

به گزارش فناوری فرهنگی،عضو شورای عالی فضای مجازی با گلایه از بی‌توجهی به اهمیت فضای مجازی گفت: در دایره سیاست‌گذاری وقت کمی گذاشتیم. به شورای عالی فضای مجازی بی‌توجهی شده است و در این رابطه زیاد به فرمایشات رهبر انقلاب توجه نشده است.

رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی گفت:  در دهه اخیر رشد خوبی در فضای مجازی داشته‌ایم و البته از فناوری دنیا چندسالی عقب هستیم.

جلیلی با گلایه از بی‌توجهی به اهمیت فضای مجازی گفت: شورا کارش سیاست‌گذاری بر اساس جلسه است. در سال گذشته باید 100 جلسه می‌داشتیم که کمتر از نصف آن جلسه تشکیل شده است. مصوبات شورا جنبه قانونی دارد که فرصت خوبی برای سازمان‌هایی که در حوزه مجازی می‌توانند کار انجام دهند و از فرصت‌ها در این حوزه استفاده کنند.

جلیلی گفت: در نهضت تولید محتوا نه فقط دولت و حکومت بلکه مردم نیز باید نسبت به شکل‌گیری محتوای اسلامی تلاش کنند و لازم است که توجه بیشتری شود. بخشی از جامعه از کمبود پهنای باند رنج می برند و برخی از دانش آموزان از رها شدن پهنای باند زیاد رنج می برند.

به گزارش نسیم آنلاین عضو شورای عالی شورای مجازی گفت: ما امکان نظارت به لحاظ فنی را داریم اما سلیقه‌ها در حوزه نظارت متفاوت است و نظارت‌ها کافی نیست زیرا ما شاهد تندروی و کندروی هستیم.

وی گفت: ما در استفاده از فناوری باید بیشتر تلاش کنیم و هرگونه کم و کاستی در این زمینه به دلیلی اختلاف سلیقه‌هاست.

جلیلی ادامه داد: شورا مسوول نظارت بر محتوا نیست و بحث ساماندهی نظارت هوشمند بر فضای مجازی هنوز عملیاتی نشده است.

او در ادامه افزود: در حال حاضر کاربران به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانند به تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی دسترسی داشته باشند؛ ما امروز به مدد تکنولوژی قادریم پیامی را که فردی برای فرد دیگر فرستاده است را شناسایی کنیم اگرچه این امر صد درصد نیست اما امکان ردیابی آن وجود دارد.

عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات تعریف مشخصی دارد، این شبکه عبارت است از ایجاد زیرساخت ارتباطی با پهنای باند بالا و البته بسیار ارزان قیمت برای ارتباطات داخلی و میان سازمانی بین ایرانیان تا در صورت تحریم اینترنت ایرانیان بتوانند در نهایت استقلال فعالیت‌ها و مبادلات خود را در سرتاسر جهان اداره کنند.

منبع: ایتانالیز

کانال-1-300x74

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد