باید به دنبال گسترش بازار صنایع فرهنگی در خارج از کشور باشیم

 به گزارش فنافر، دبیرستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: باید در حوزه صنایع فرهنگی به فکر توسعه و گسترش بازار صنایع فرهنگی در خارج از کشور باشیم.

مهندس سید محمد حسین سجادی نیری در گفتگو با مرکز خبر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز در نظر دارد از طریق نهادهای زیر بنایی از جمله مراکز نوآوری، پارک های علم و فناوری که می توانند به شرکت های دانش بنیان کمک کند در جهت توسعه بازار صنایع فرهنگی اقدام کند.

وی در ادامه به نقش شبکه های اجتماعی در تبلیغ و ترویج محصولات فرهنگی اشاره کرد و افزود: اصولاً شبکه‌های اجتماعی در دنیا به عنوان یک ابزار بازاریابی مدرن مطرح هستند و از این طریق بسیاری از محصولات را تبلیغ می کنند اما متاسفانه در ایران شبکه های اجتماعی‌ با ابهاماتی از جمله مشخص نبودن ضوابط و چارچوب و کارکردهای واقعی آن رو برو هستیم که باید این مسئله مورد توجه مسئولین قرار بگیرد تا هم از این روش بتواند به نحو احسن برای تبلیغ و ترویج محصولات فرهنگی بومی و اسلامی در جهان استفاده کند.

نیری همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر تاثیر طراحی و ترویج سیاست های نظام نوآوری صنایع فرهنگی بر رشد زیست بوم این صنایع، گفت: نظام نوآوری در شکل دهی زیست بوم صنایع فرهنگی نقش بسزایی دارد به طوری که مهم ترین عامل شکل دهی در رشد و توسعه صنایع فرهنگی، اکوسیستم و زیست بوم است.

وی همچنین ادامه داد: باید نهادها به درستی در اکوسیستم و زیست بوم‌ها جایابی شوند تا نقش و فعالیتی که بر عهده دارند را به درستی انجام دهند و این جایابی ها وظایفی است که بر عهده نظام ملی نوآوری است.

دبیرستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی به توجه مقام معظم رهبری بر نظام ملی نوآوری اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر نظام ملی نوآوری تاکید داشتند که خوشبختانه کارگروه نظام ملی نوآوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته است.

وی همچنین ادامه داد: خوشبختانه ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی همواره به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که در نگارش نهایی زیست بوم توسعه صنایع فرهنگی نقش محوری و جدی می تواند داشته باشد با کارگروه نظام ملی نوآوری در تعامل است.

وی همچنین توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوعاتی همچون اسباب‌بازی، نوشت افزار و…  بسیار پسندیده دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک نهاد فراقوه‌ای در حوزه فرهنگی است که  بالاترین مسئولیت قانون‌گذاری فرهنگی را عهده دار است به همین منظور همه دستگاه‌ها باید با این نهاد همکاری لازم را داشته باشند.

مهندس سید محمد حسین سجادی نیری در پایان تاکید کرد: امیدواریم اگر هماهنگی بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر نهادها بویژه نهادهای دولتی ایجاد شود آنچه که در این نهاد تصوب می‌شود عملیاتی می شود و در نتیجه در سال های آینده با صنعت شکوفایی در حوزه صنایع فرهنگی مواجه خواهیم شد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد