به گزارش فناوری فرهنگی، سیدمحمد بطحائی در حاشیه افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه امروز اسباب بازی به عنوان بخشی از فناوری های آموزشی در یادگیری دانش آموزان و کسب مهارت های مختلف در زمینه های ذهنی فیزیکی و اجتماعی بسیار موثر است گفت: نگاه ما به اسباب بازی صرفا وسیله ای برای سرگرمی نیست و میتواند یادگیری را سرعت ببخشد و عمق بیشتری به آن بدهد و یادگیری را ساده کند.
وی افزود: طرحی را در دست اقدام داریم که امیدوارم بتوانیم امسال آن را اجرا کنیم. قصد داریم با کمک کانون پرورش فکری کودکان در ۱۰ استان کشور برای پایههای اول تا سوم ابتدایی اتاق اسباب بازی در مدارسی که امکانش را دارند ایجاد کنیم و بتوانیم اسباب بازیهای تولید داخل را در مدرسه با رویکرد آموزشی در اختیار بچهها قرار دهیم و دانش آموزان اول تا سوم ساعاتی را در هفته در اتاق اسباب بازی مهارتهایی را تمرین کنند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ما مجهز به تکنولوژی آموزشی هستند و این تکنولوژی تعریف وسیع و گستردهای دارد گفت: این تکنولوژیها باید با توجه به تغییرات روزافزون، بهروز شود که در دستورکار دولت است و بتدریج این اتفاق خواهد افتاد.
بطحائی با بیان اینکه در حال استفاده از تاثیر مثبت فضای مجازی هستیم و بستر خوبی تحت عنوان سیناروبیک ایجاد کردیم که از فناوریهای آموزشی ماست گفت: عروسک از موضوعاتی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سالها پیش روی آن کار کرده است. اسباب بازیهایی چون عروسک به شدت حامل فرهنگ هستند. بچهها ا ز اسباب بازی ها بویژه عروسکها الگوبرداری میکنند.
وی ادامه داد: کودکان اسباب بازیها را جزئی از خودشان و واقعیت زندگی خود میدانند. در حال حاضر کانون با تجربه خوبی که از گذشته دارد کار را جلو میبرد و مطالعاتی را با اتکا به تجربیات سایر کشورها شروع کرده تا بتوانیم عروسکهای ایرانی را با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی گسترش دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید اعتراف کنیم علیرغم تمام اقدامات انجام شده در حوزه عروسک سازی، کودکان هنوز نتوانستهاند با عروسکهای ایرانی انس پیدا کنند اظهار کرد: امیدوارم این مطالعات بهزودی به سرانجام برسد.
منبع: ایسنا