تکیه‌ بر شرکت‌های دانش‌بنیان، نقطه کلیدی ارتقای کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، شیرانی در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه این شرکت با پارک علم و فناوری قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فولاد مبارکه تجهیزاتی به نام لامپ اشعه ایکس در قسمت‌ها و خطوط مختلف برای کنترل کیفیت و کنترل خط استفاده می‌شود، این تجهیزات سال‌ها به‌صورت وارداتی از کشورهای اروپایی و بعد از تحریم نیز از چین وارد می‌شد که به جهت تکنولوژی و قیمت بالا، خروج ارز از کشور را به همراه داشت.

مدیر بازرسی فنی و اتوماسیون ابزار شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: فولاد مبارکه در راستای بومی‌سازی و ساخت داخل، استفاده از دانش داخلی را در دستور کار خود قرار داد به همین جهت از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی استفاده کرده است.

وی عنوان کرد: طی بررسی‌های صورت گرفته برای تأمین نیاز خود با پارک علم و فناوری قزوین به توافق رسیدیم و قراردادی منعقد کردیم که با دانش فنی ساخت این لامپ را بومی‌سازی کرده و مقرر شد در یک بازه زمانی تعدادی از آن‌ها را ساخته و تحویل فولاد مبارکه دهند.

وی اشاره کرد: تولید این محصول در شرکت‌های دانش‌بنیان به زیرساخت‌ها و حمایت‌های دولتی و دیگر سازمان‌ها نیاز دارد چراکه پروژه ملی است و محصول تولیدشده برای بخش‌های صنعت و پزشکی کاربردهای زیادی دارد به همین جهت سرمایه‌گذاری بالایی را می‌طلبد.

شیرانی با اشاره به اینکه اولین شهرک صنعتی کشور در قزوین احداث‌شده و به‌راحتی می‌تواند قطب صنعتی و تکنولوژی و در کشور باشد؛ بیان کرد: برای رونق تولید و استفاده از دانش داخلی ابتدا باید خود را باور داشته باشیم و از توانمندی پژوهشگران استفاده کنیم تا قفل بسیاری از مشکلات گشوده شود.

وی در پایان تصریح کرد: در شرکت‌های دانش‌بنیان جوانان بااستعداد و توانمند بسیاری آماده کار هستند که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها، اعتقاد و باورشان بزرگ‌ترین نیروی محرکه است؛ تکیه‌بر شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش داخلی نقطه کلیدی ارتقای کشور است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد