رشد سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت فناوری اطلاعات

به گزارش فناوری فرهنگی،با شروع سال میلادی جدید پیش‌بینی‌ها و بررسی‌ها برای روندهای پیش‌رو هم آغاز شده است. در همین راستا موسسه تحقیقاتی گارتنر اخیرا در کنفرانسی به بررسی و پیش‌بینی میزان سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت IT (فناوری اطلاعات) پرداخته است.

در نهایت کارشناسان این موسسه اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه IT در سال 2016 به 54/ 3  تریلیون دلار خواهد رسید که این رقم در مقایسه با سرمایه‌گذاری جهانی52/ 3  تریلیون دلاری در این صنعت در سال 2015، رشد 6/ 0 درصدی را تجربه می‌کند. سال 2015 شاهد بیشترین میزان کاهش ارزش دلار در سرمایه‌گذاری ITاز زمانی بوده که موسسه گارتنر بررسی میزان سرمایه‌گذاری در این صنعت را پیگیری کرده است.

«جان دیوید لاولاک» یکی از تحلیلگران موسسه گارتنر در این مورد می‌گوید: کاهش ارزش دلار در سال 2015 بیشترین فشار را بر میزان درآمدهای آمریکا گذاشت. اگرچه انتظار می‌رود این روند در سال 2016 از بین رفته و پیش‌بینی می‌شود درآمد آمریکا در سال جدید میلادی رشد 5 درصدی را تجربه کند.

حالا پیش‌بینی گارتنر از میزان سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت IT به دنبال بررسی شاخص روندهای اصلی و مهم تکنولوژی در زمینه‌های مختلف سخت‌افزار، نرم‌افزار، خدمات IT و بازارهای مخابراتی انجام شده است. برای بیش از یک دهه مدیران بخش‌های تجاری و IT در سطح جهان از این گزارش‌های تحلیلی برای برنامه‌ریزی آینده و شناسایی فرصت‌های پیش‌روی بازار استفاده کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که بازار دستگاه‌های سخت‌افزاری شامل کامپیوترهای شخصی، گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و پرینترها شاهد کاهش 9/ 1 درصد در میزان سرمایه‌گذاری‌شان در سال 2016 باشند. ترکیبی از شرایط اقتصادی مانع بازگشت کشورهایی مانند روسیه، ژاپن و برزیل به روند رشد گذشته‌شان می‌شود. در این میان تنها ابزارهای اولتراموبایل هستند که می‌توانند نقطه امیدی برای رشد بازار سخت‌افزار باشند. این ابزارهای جدید توجه کاربران را به خودشان جلب کرده و انتظار می‌رود در بازار با استقبال خوبی هم مواجه شوند.

انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در بخش سیستم‌های دیتاسنتر هم در سال 2016 به 75 میلیارد دلار برسد که این میزان نسبت به سال 2015 رشد 3 درصدی خواهد داشت. میزان سرمایه‌گذاری در بازار خدمات IT هم در سال جدید میلادی دوباره قرار است به روند رشد خودش بازگردد، هرچند این میزان در سال 2016 شاهد کاهش سالانه 5/ 4 درصد خواهد بود. سرمایه‌گذاری جهانی در بخش خدمات و بازارهای مخابراتی هم با کاهش سالانه 2/ 1 درصدی به 1454 تریلیون دلار خواهد رسید.

 

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد