رقابت شهرهای مختلف آمریکا برای رشد صنایع خلاق

به گزارش فناوری فرهنگی،آخرین گزارش ریچارد فلوریدا محقق مشهور نشان می‌دهد که شهر آستین وضعیت رو به رشد خود در صنایع خلاق را به سایر شهرهای آمریکا واگذار کرده و از سایر مناطق آمریکا عقب تر بوده است.

فلوریدا در مقاله خود با عنوان “برندگان و بازندگان کلاس خلاق آمریکا” در وبلاگ آتلانتیس سیتی لب نوشت: درصد نیروهای کاری که در صنایع خلاق در شهر آستین طی سال 2014 میلادی استخدام شده‌اند نسبت به سال 2000 میلادی کاهش داشته است.

شهرهایی مثل لاس وگاس، ایدیانا پولیس، پورتلند،  سالت لیک سیتی و بالتیمور با بیشترین رشد در بخش خلاق روبرو شده‌اند، گرچه این درصد هنوز کم و ناچیز است.

در سال 2000، آستین در بین 5 منطقه بزرگ از نظر اشتغال نیروی کار در صنایع خلاق قرار داشت و 35 درصد کل اقتصاد را تشکیل می‌داد. این رقم در سال 2014 به کمتر از 34.1 درصد کاهش یافته است و در اکثر مناطق این شهر به غیر از روست بلت، سهم نیروی کار در بازار اشتغال کاهش داشته است.

ژورنال کسب و کار آستین نیز پیش از این درباره خارج شدن نیروی کار از صنایع خلاق در بخش‌هایی از منطقه آستین مطالبی را نوشته بود. در تحقیق فلوریدا، آستین هم اکنون در رتبه دهم از نظر اشتغال در صنایع خلاق قرار دارد.

منطقه رالی در کارولینای شمالی نیز یکی از بازندگان کلاس خلاق آمریکا بوده به طوری که در 14 سال گذشته 4.3 درصد اشتغال در این بخش را از دست داده است. هوستون، دالاس و سن آنتونیو نیز از نظر پایین ترین رشد اشتغال در بخش صنایع خلاق در کنار آستین قرار گرفته‌اند

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد