انتخابات و فضای مجازی در انگلستان

کوتاه از جهان

13940215000253_PhotoL

سیاست گذاری در حوزه فضای مجازی گرچه هنوز به طور عمده وارد مباحث انتخاباتی انگلستان نشده است ولی پس از افشاگری اسنودن برخی از توجهات را به خودش اختصاص داده است .در انتخابات ماه می امسال در انگلیس احزاب گوناگون این کشور با برنامه های متنوع حزبی به رقابت با یکدیگر پرداختند . یکی از سرفصل هایی که در آن احزاب سعی در رقابت با یکدیگر نمودند حوزه سیاست گذاری در اینترنت بود که خلاصه ای از این برنامه ها تقدیم می گردد. این محورهای تبلیغاتی از این رو برای جامعه ما اهمیت دارد که اولا اطلاع از گفتمان های انتخاباتی در کشور های دیگر در حوزه فضای مجازی سیاست های احتمالی احزاب برنده را مشخص می نماید که به طور طبیعی بر سیاستهای بین المللی این دولت ها در مجامع بین المللی وسیاست گذاری های ایشان در سایر حوزه ها تاثیرگذار است و هم حامی این پیام می باشد که باتوجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت درکشور در آینده نه چندان دور این گونه گفتمان ها وارد فضای انتخاباتی کشور هم خواهد شد. در ادامه به برخی از برنامه ها و تبلیغات احزاب در خصوص اینترنت پرداخته شده است.

50283_455

 

1-حزب محافظه کار و حزب استقلال بریتانیا:

این دوحزب به نظارت و کنترل اینترنت به عنوان راهی جهت حل مشکلات سیاسی و اجتماعی نگاه می کند.

2– حزب کارگر : به دنبال سیاستی است که همزمان کنترل و آزادی را مانند سرمایه داری دیجیتال و منافع عمومی را تامین نماید که این سیاست نوعی پارادوکس سیاستی می باشد.

3– لیبرال دموکرات ها: نوعی نئولیبرالیسم دیجیتال و آزادی خواهی لیبرال را که بر آزادی دیجیتال تاکید می کنند که این موضوع باعث شده حمایت آنها از محافظه کاران به نوعی نامشروع جلوه کند زیرا در حوزه دیجیتال ظاهرا سیاست های متفاوتی را پیگیری می نمایند.

4-حزب سبز و حزب ملی اسکاتلند: این احزاب که یک موقعیت سیاسی دست چپی دارند خواستار تقویت خدمات عمومی ، امنیت سایبری بوده و بر کنترل سرمایه دارانه دیجیتال تاکید دارند و سیاست های ایشان پتانسیل نزدیک شدن این احزاب را به جناح چپ نشان می دهد.

مطلب تکمیلی را از اینجا بخوانید .

تهیه کننده: مهدی پورحسنی

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد