صنعت سینمای آمریکا؛ ایجاد اشتغال و تجارت در جهان

به گزارش فناوری فرهنگی،تولید و توزیع فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی یکی از منابع فرهنگی و اقتصادی با ارزش آمریکا به شمار می‌رود.

این صنعت یک کارآفرین مهم در بخش خصوصی است و 1.9 میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده و 113 میلیارد دلار دستمزد در سال 2013 میلادی پرداخت کرده است.

اشتغال مستقیم صنعت 47 میلیارد دلار دستمزد ایجاد کرده و میانگین دستمزد در این بخش 42 درصد بیشتر از متوسط دستمزد ملی بوده است.

همچنین در این صنعت، بیش از 302 هزار فرصت شغلی در بخش اصلی تولید، بازاریابی و توزیع فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی وجود دارد. این مشاغل با کیفیت بالا هستند و میانگین پرداختی آنها 84 هزار دلار است که 69 درصد بیشتر از میانگین دستمزد در سراسر کشور است.

علاوه بر این، نزدیک به 358 هزار شغل در کسب و کار مرتبط با توزیع تصاویر متحرک و برنامه‌های تلویزیونی به مصرف کنندگان وجود دارد.

فرصت‌های شغلی مستقیم برای افراد بیشتری در تولید محصولات و تولید پلاستیک شغل ایجاد کرده است.

این صنعت همچنین از شغل‌های غیرمستقیم و دستمزدها در هزاران شرکت با کارهایی که ایجاد می‌کند حمایت کرده است، از جمله نظافت کنندگان؛ هتل‌ها، تولید کنندگان گل، تامین کنندگان سخت افزار، نرم افزار و عرضه کنندگان تجهیزات دیجیتالی و همین طور ایجاد شغل برای دیگر کسب و کارها مثل خرده فروشان دی وی دی و بلو ری و جاذبه‌های توریستی.

صنعت شبکه سراسری از کسب و کارهای کوچک است؛ این صنعت شامل بیش از 94 هزار کسب و کار در مجموع است و در هر ایالتی از کشور واقع شده است. این کسب و کارها عمدتا کوچک هستند 85 درصد این کسب و کارها کمتر از 10 نفر را استخدام کرده‌اند.

این صنعت بیش از 40 میلیارد دلار پرداختی به بیش از 330 هزار کسب و کار محلی در سراسر کشور در سال 2013 داشته است.

صنعت تصاویر متحرک و تلویزیون پایه مالیاتی را افزایش می‌دهد

این صنعت در سال 2013 میلادی از محل مالیات بر فروش بر کالاها، مالیات بر درآمد ایالتی و مالیات‌های فدرال شامل مالیات بر درآمد، بیکاری، تامین اجتماعی بیش از 16.1 میلیارد دلار درآمد عمومی ایجاد کرده است.

این صنعت به طور قابل توجهی به اقتصاد کلی کمک می‌کند؛ این صنعت 130 میلیارد دلار به فروش در کل اقتصاد در سال 2013 کمک کرده است که نسبت به 2012 بیش از 5 درصد رشد داشت.

این صنعت یکی از رقابتی ترین صنایع جهان به شمار می‌رود. یکی از معدود صنایعی است که در هر کشوری موجب تراز مثبت تجاری می‌شود.

این صنعت با صادرات 15.8 میلیارد دلاری در سال 2013 میلادی تقریبا در همه کشورهای جهان تراز مثبت تجاری به وجود آورده است.

این صنعت در سال 2013 میلادی با مازاد تجاری خدماتی 13.4 میلیارد دلاری روبرو شده که 6 درصد کل مازاد تجاری بخش خصوصی آمریکا را در خدمات تشکیل می‌دهد.

این صنعت در سال 2013 میلادی 6 برابر بیشتر نسبت به واردات، صادرات داشته است. مازاد تجاری این صنعت بیشتر از سایر بخش‌ها از جمله تبلیغات، معدن، ارتباطات از راه دور، مشاوره مدیریت، حقوقی، کامپیوتر، خدمات مرتبط و بخش‌های بیمه سلامت بوده است.

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد