به گزارش فناوری فرهنگی،«هوانگ کیو آن» نخست وزیر کره جنوبی قول داد تا تلاشهای لازم برای ارتقای صنعت محتوای داخلی را انجام دهد.
وی تاکید کرد: صنعت محتوا موتور محرک جدید برای رشد اقتصادی کشور در آینده خواهد بود.
صنعت محتوا یک اصطلاح فراگیر است که شامل ناشران، پخش کنندگان رسانهای، تبلیغ کنندگان و شرکتهای تولید موسیقی، بازیهای رایانهای، فیلمها، انیمیشنها و سایر رسانههای خلاق میشود.
نخست وزیر کره در جریان بازدید از مرکز خلاق برای همگرایی فرهنگی در غرب سئول، گفت: صنعت محتوا موتور رشد آینده کشور ما در همگرایی با رفاه فرهنگی و احیای اقتصادی است.
وی افزود: این صنعت فرصتهای شغلی برای جوانان ایجاد خواهد کرد آن هم در شرایطی که بیکاری جوانان به یک معضل اجتماعی در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا تبدیل شده است.
نرخ بیکاری برای افراد 15 تا 29 سال در ماه اوت در کره جنوبی به کمتر از 8 درصد رسیده است. این رقم در یک ماه قبل از آن به بیش از 9.4 درصد رسیده بود و این نرخ پایین ترین بیکاری از اکتبر سال گذشته به شمار میرود.
وی گفت: دولت در حال تلاش برای ایجاد مدل جدید و پیشرو مثل مرکز خلاق برای همگرایی فرهنگی است.
در سال 2014، کره جنوبی هفتمین بازار محتوا در جهان به شمار میرفته، و2.8 درصد از بازار جهانی را در اختیار داشته است.
آمریکا با 32.1 درصد سهم بازار جهانی رتبه نخست را در اختیار دارد. ژاپن، چین، آلمان، انگلیس و فرانسه در رتبههای بعدی قرار دارند.
منبع: اقتصادخلاق