مشکلات و عدم توجه به خواسته‌های موسسات شبکه نمایش خانگی/اولویت سازمان سینمایی مدیر ندارد!

 به گزارش پایگاه فناوری فرهنگی، «روز ملی سینما» را پیش رو داریم و طبعاً چون به سینما علاقه داریم در این فرصت باقی مانده به یکی از وعده‌های مهم رئیس سازمان سینمایی اشاره می‌کنیم.معمولاً مدیران تلاش می‌کنند وعده‌هایی را در ابتدای سال عنوان کنند که جنبه های عملیاتی و اجرایی آن را در نظر گرفته باشند و  بعد از 6 تا یک سال بخش‌هایی از آن  به اجرا برسد. رئیس سازمان سینمایی در اولین دیدار نوروزی خود با اهالی سینما در خانه سینما به این مهم اشاره کرد:«اولویت ما این است که امسال هم بتوانیم کارها را خوب انجام دهیم، سال گذشته یک سری اولویت هایی در حوزه سینما داشتیم که به بخشی از آنها دست یافتیم. امسال هم فکر می‌کنم رسیدگی به وضعیت سینمای خانگی و مقابله با قاچاق فیلم از جمله اولویت های سینمای ایران در سال جدید خواهد بود.»

نکته قابل تامل در حرف‌های رئیس سازمان سینمایی سامان دهی به وضعیت شبکه نمایش خانگی بود او در 23 فروردین ماه به این مهم اشاره کرد:«توجه به گردش مالی و اثرگذاری متفاوت آن، جزو اولویت های ما قرار گرفته است. در این زمینه تلاش های لازم را انجام می دهیم و البته موسسات نیز باید در این زمینه با ما همکاری کنند تا بتوانیم در زمینه شبکه نمایش خانگی ساماندهی لازم را انجام دهیم.»

اگر نگاه دقیقی به فعالیت این شبکه مهم در کشور داشته باشیم، خواهیم دید از ابتدای مدیریت حجت الله ایوبی بر سازمان سینمایی سید صادق موسوی به عنوان مدیر شبکه نمایش خانگی منصوب شد. فردی که هیچ تخصصی در حوزه شبکه نمایش خانگی نداشت و تنها در حوزه تئاتر مدیر فرهنگی خوبی به شمار می آید. در دوران مدیریت ایشان اختلافات در شبکه نمایش خانگی بالا گرفت و در نهایت منجر به جدا شدن بخشی از گروه توزیع شبکه نمایش خانگی از اتحادیه تهیه کنندگان و توزیع کنندگان شبکه نمایش خانگی شد . در شرایطی که تهیه کنندگان زیر یک چتر واحد قرار گرفتند در شبکه نمایش خانگی تفرقه و جدایی شکل گرفت و اختلافات در این حوزه دوچندان شد.

اما رئیس سازمان سینمایی بدون توجه به وضعیت شبکه نمایش خانگی  در تاریخ 15 تیرماه حکم جدیدی برای سید صادق موسوی صادر کرد و ایشان به سمت مدیر کل حوزه ریاست منصوب شد. از 15 تیرماه حوزه مهم شبکه نمایش خانگی بدون حضور مدیریت مستقیم فعالیت می کند و با توجه به آمار وسیع توزیع فیلم و سریال در این شبکه پس از دو ماه، به نظر می رسد بهتر است تا قبل از فرا رسیدن روز ملی سینما رئیس سازمان سینمایی مدیری کارآمد و آشنا به این حوزه را معرفی کند تا بتوانیم در 6 دوم سال منتظر تحقق بخشی از وعده‌های رییس سازمان سینمایی در این حوزه باشیم و به مشکلات این حوزه که  مهمترین آن قاچاق آثار هنری است توجه شود.

تعامل مسئولان و تهیه کنندگان نمایش خانگی (اتحادیه ویدئو رسانه و صنف تازه شکل گرفته کانون موسسات نمایش خانگی) برای رفع مشکلات این حوزه در شرایطی رخ می‌دهد که مدیری برای شبکه نمایش خانگی در نظر گرفته شود تا به تعامل میان مسئول مستقیم این حوزه و تهیه کنندگان شبکه نمایش خانگی و رفع بخشی از مشکلات این شبکه امیدوار شد.

مجموع مشکلات و عدم توجه به خواسته موسسه‌های فعال در امر ساماندهی و عرضه محصولات در شبکه نمایش خانگی در درازمدت سبب عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه خواهد شد.

منبع: فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد