همکاری ستاد فناوری های نرم و فرهنگی با شهرداری تبریز

به گزارش فناوری فرهنگی،با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهردار تبریز و دبیر ستاد فناوری‌های ریاست‌جمهوری؛ فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تبریز توسعه می‌یابد.

این تفاهم نامه با هدف تحول دانش بنیان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری، از جمله برنامه ریزی و سیاست گذاری، بهره گیری از منابع فیزیکی و سخت افزاری و حمایت از تاسیس و راه اندازی موسسه ها و شرکت های دانش بنیان، تدوین شده است.
بر اساس این تفاهم نامه، شهرداری تبریز متعهد می شود با ایجاد بانک اطلاعات و معرفی نخبگان حوزه فرهنگی، اختصاص مکان های لازم برای ایجاد مراکز مختلف فرهنگی و برگزاری همایش ها و مسابقات با رویکرد دانش بنیان، با ستاد مذکور همکاری کند.
همچنین، محمدحسین سجادی نیری، دبیرستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درمقابل متعهد شد که ضمن کمک به تجهیز نرم افزاری و سخت افزاری مراکز و پروژه های تعریف شده، حمایت معنوی از فناوران حوزه های فرهنگی و صنایع خلاق، کمک به دانش بنیان شدن حوزه صنایع خلاق و حمایت مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان را نیز بر عهده بگیرد.
شهردار تبریز در جریان امضای این تفاهم نامه فعالیت‌های دانش‌بنیان را ضرورت توسعه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: ظرفیت‌های عملیاتی شهرداری تبریز، بهترین فرصت برای بهره‌مندی از مزیت‌های پژوهشی است.
صادق نجفی خاطرنشان کرد: امروزه، شهرداری ها در مرحله گذار از کارکردهای سنتی به حوزه‌های مهم عمرانی، اجتماعی و فرهنگی هستند و این تحول بدون برخورداری از پشتوانه‌های دانش‌بنیان، به مرحله شکوفایی ایده‌آل نخواهد رسید.
وی با بیان این‌که شهرداری تبریز در سه سال اخیر، تعامل را به عنوان یک اصل مهم و کارساز، مد نظر قرار داده است، گفت: بر این اساس، شاهد حضور پررنگ ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در برنامه‌های اجرایی شهر هستیم.
وی افزود: امضای تفاهم‌نامه همکاری با ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در همین راستا بوده و برنامه‌های اجرایی شهر را از امتیازات مهم ایده‌های علمی و پژوهشی برخوردار خواهد ساخت.
شهردار تبریز، با اشاره به رویکردهای عمرانی و خدماتی شهرداری تبریز، گفت: در بخش‌های مختلف طراحی سازه، معماری، خدمات مکانیزه و راهکارهای شهرسازی، باید در مسیر هوشمندسازی حرکت کنیم.
نجفی گفت: این رویکرد از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بحث اتقصاد مقاومتی بوده و کیفیت و تاثیرگذاری برنامه‌های خدمتگزاری را ارتقا خواهد داد.
دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز ابراز امیدواری کرد: همکاری دو طرف، زمینه های عملی طرح های دانش بنیان را تقویت کند.
سیدمحمدحسین سجادی نیری گفت: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، در راستای تولید محصولات فرهنگی با نگاه فناورانه است.
وی، با اشاره به پیشتازی تبریز در عرصه های دانش بنیان، اظهار کرد: با توجه به قدرت و ظرفیتی که در حوزه فرهنگ نهفته است، امیدواریم در تبریز، نتایج قابل توجهی را به دست آوریم؛ زیرا که تبریز در زمینه های مختلف و از جمله در عرصه های دانش بنیان، کارنامه بسیار قابل قبولی داشته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با ارائه تعریفی از اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی، این نیست که شهروندان را به ریاضت کشی دعوت کند؛ بلکه در این نوع از اقتصاد، تکیه بر ایجاد اشتغال با استفاده از توانمندی های افراد است.
دبیرستاد توسعه فناوری های نرم وهویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادامه داد: حوزه فرهنگ با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که دارد، می تواند به شکل مدرن عرضه شود و ما بتوانیم صنایع دستی مدرن و صنایع فرهنگی مدرن هم داشته باشیم.
سجادی نیری، با بیان نتیجه توجه به صنعت فرهنگی، خاطرنشان کرد: توجه ویژه به صنعت فرهنگی، تولید محصولات فرهنگی را با نگاه فناورانه، ممکن می سازد.
تفاهم نامه توسعه زیست بوم شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی محصولات فرهنگی هنری منطقه با محوریت تبریز، به امضای شهردار تبریز و دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رسید.

منبع: ایرنا

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد