ورود خارجی‌ها به صنعت گیم ایران

به گزارش فناوری فرهنگی،امسال باتوجه به رفع تحریم‌ها تلاش می‌شود تا تعامل بیشتری با خارج برای حضور در صنعت بازی‌سازی ایران انجام شود.

حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دیروز در جمع خبرنگاران، گفت: باتوجه به علاقه‌مندی ســرمایه‌گذاران، هیـــچ راهنمایی از قوانین کشور وجود ندارد که سرمایه‌گذاران را با فضای صنعت بازی‌سازی ایران آشنا کند. به همین دلیل درتلاشیم تا در سال 95 این خلأ را برطرف کنیم.

وی افزود: درتابستان امسال کتابی رونمایی خواهد شد که در آن شرایط کسب‌و‌کار در حوزه‌ آی‌تی و بازی‌سازی اشاره شده‌ است و ما در تلاشیم تا به تمامی کسانی که در خارج از کشور با آنها در ارتباط هستیم قانون‌های جاری کشور را ارائه دهیم تا با کمترین مشکل وارد بازار ایران شوند. ‌

کریمی قدوسی ادامه داد: در روز‌های سوم، چهارم و پنجم اسفندماه سال‌جاری، کنفرانس بین‌المللی با نام TGC با هدف معرفی صنعت بازی‌سازی ایران به کشورها‌ی خارجی برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: یک کنفرانس بین‌المللی دیگر نیز برای بازی‌های‌ آموزشی و جدی برای فصل پاییز درنظر گرفته شده که باتوجه به شرایط کنونی کشور، می‌تواند کمک زیادی به جامعه کند. علاوه ‌براین مسابقه‌های بازی‌سازی نیز در تابستان امسال در نظر گرفته شده، که توسط انستیتوی ملی بازی‌ ایران و دو دانشگاه ترکیه‌ای و فرانسوی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه‌های بازی‌سازی استانی کشور، گفت: تابستان 95 در دانشگاه‌های معتبر کشور شاهد این رویداد به‌طور ماهانه خواهیم بود و قصد داریم تا با برگزاری این مسابقه‌ها، فضای بازی‌سازی را در شهرستان‌ها ایجاد کنیم و بازی‌سازان مستعد را از این طریق شناسایی کنیم.

کریمی قدوسی با بیان اینکه از گیمر‌های برجسته کشور حمایت خواهد شد، اظهار کرد: برای نخستین‌بار برنامه‌هایی برای حمایت از گیمر‌ها در سال‌جاری داریم و این افراد مورد حمایت‌های مادی و معنوی قرار خواهند گرفت و این حمایت‌ها طبق برنامه‌ از تابستان امسال آغاز خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه آمار‌های موجود از صنعت گیم کشور مربوط به سال 92 است، گفت: فعالیت‌هایی در تحلیل و تخمین بازار در نظر گرفته شده و یک پیمایش کلان صنعت بازی در مرحله اجرا است که در 11 خردادماه به اتمام می‌رسد و احتمالا از اول تیرماه گزارش آن منتشر خواهد شد که براساس آن آمار‌های ارائه شده باتوجه به ورود بازی‌های موبایلی به صنعت گیم کشور، به روز می‌شود.

وی افزود: پیمایش دیگری مختص به بازی‌های موبایلی به‌طور مجزا در نظر گرفته شده تا آمار دقیق‌تری از فضای این بخش در اختیار بازی‌سازان قرار گیرد.

کریمی قدوسی اظهار کرد: در بحث فرهنگ‌سازی نیز آموزش نیروهای امور تربیتی آموزش‌وپرورش را مدنظر داریم که از این طریق به مربیان امور تربیتی معضلات استفاده غیرصحیح از بازی‌های رایانه‌ای به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود. همچنین بنا داریم رشته بازی‌سازی رایانه‌ای را در مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشگاه آزاد ایجاد کنیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، گفت: در بحث حمایت، سامانه‌ای به‌نام سامانه  «چه‌جوری» راه‌اندازی خواهد شد که بازی‌سازان می‌توانند از طریق این سامانه به پاسخ سوالات خود در این حوزه دسترسی پیدا کنند. همچنین سامانه‌ای در حال طراحی است که مربوط به کار و کاریابی این حوزه است که محتوای آموزشی تولیدشده داخلی و خارجی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در آن در دسترس است.

وی درباره تعداد هولوگرام‌های نصب شده روی بازی‌های رایانه‌ای، گفت: تعداد الصاق هولوگرام‌ها سال به سال کمتر می‌شود و این نشان می‌دهد توزیع بازی‌ها به صورت فیزیکی در حال کاهش و توزیع آنها به صورت دیجیتالی در حال افزایش است.

کریمی قدوسی افزود: ما در زمینه ارائه وام‌ به بازی‌سازان باید سخت‌گیری داشته باشیم و باید مطمئن شویم یک طرح به نتیجه خواهد رسید، به همین دلیل از 57 طرحی که برای دریافت وام ثبت‌نام کرده بودند تنها 12 طرح تأیید شده است. کریمی قدوسی درباره تعداد ناشران بازی در ایران گفت: تقریبا 12 ناشر بازی در کشور وجود دارد که درحال حاضر شش عدد از آنها فعال هستند.

منبع: تی نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد