از وقتی تلفن های همراه هوشمند به ظهور emoji ها دامن زدند GIF راه جدیدی برای ورود به دنیای پیامرسانی یافت. Tumbler که یک سایت میزبان بلاگ است اعلام کرده روزانه ۲۳میلیون فایل GIF روی صفحات متعددش بارگذاری میشود. زمستان گذشته نیز فیسبوک پشتیبانی از GIF را به قابلیتهای خود افزوده است. به نظر می رسد این بازار برای تعدادی از استارتاپهای تازه تاسیس جذابیت کسب وکاری ایجادکرده است و کسب وکارهای جدیدی در این حوزه در حال شکل گیری است. به همین ترتیب طبق تحقیقات یک موسسه تحقیقات جستجوهای اینترنتی برای GIFها نیز از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ نه برابر شده است. به نظر می رسد این قالب از ارایه محتوا در حال تبدیل شدن به یکی از روشهای اصلی پیام رسانی در کنار پیامک و استیکر و … است. استارتاپهای جدیدی با پشتیبانی سرمایه گذاران در حال کار بر روی GIFها هستند برای مثال Riffsy موفق به جذب ۱۰میلیون دلار سرمایه گذاری برای تولید صفحه کلیدهایی بر مبنای GIF برای گوشی های هوشمند شده و یا شرکت Giphy سرمایهای ۲۳میلیون دلاری برای کار بر روی موتور جستجوی GIFها جذب کرده است. در حال حاضر تعداد کمی از این شرکتها از این بازار درآمد کسب میکنند ولی با توجه به تلاشهایی که برای ورود به حوزه های جدیدی مانند بازاریابی و تبلیغات صورت گرفته سرعت بیشتری برای رشد این بازار پیشبینی میگردد. در این میان ورود غولهای مانند Apple که اخیرا امکان توسعه ی صفحه کلیدهای با قابلیت GIF را به گوشی های خود اضافه کرده به این بازی به هیجان آن افزوده است.
منبع:
نیویورک تایمز