ورود GIF به پیام رسانی تلفن همراه!

از وقتی تلفن­ های همراه هوشمند به ظهور emoji ها دامن زدند GIF راه جدیدی برای ورود به دنیای پیام­رسانی یافت. Tumbler که یک سایت میزبان بلاگ است اعلام کرده روزانه ۲۳میلیون فایل GIF روی صفحات متعددش بارگذاری می­شود. زمستان گذشته نیز فیسبوک پشتیبانی از GIF را به قابلیت­های خود افزوده است. به نظر می رسد این بازار برای تعدادی از استارتاپ­های تازه تاسیس جذابیت کسب­ وکاری ایجادکرده است و کسب ­وکارهای جدیدی در این حوزه در حال شکل­ گیری است. به همین ترتیب طبق تحقیقات یک موسسه تحقیقات جستجوهای اینترنتی برای GIFها نیز از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ نه برابر شده است. به نظر می ­رسد این قالب از ارایه محتوا در حال تبدیل شدن به یکی از روش­های اصلی پیام ­رسانی در کنار پیامک و استیکر و … است. استارتاپ­های جدیدی با پشتیبانی سرمایه­ گذاران در حال کار بر روی GIFها هستند برای مثال Riffsy موفق به جذب ۱۰میلیون دلار سرمایه ­گذاری برای تولید صفحه­ کلیدهایی بر مبنای GIF برای گوشی­ های هوشمند شده و یا شرکت Giphy سرمایه­ای ۲۳میلیون دلاری برای کار بر روی موتور جستجوی GIFها جذب کرده است. در حال حاضر تعداد کمی از این شرکت­ها از این بازار درآمد کسب می­کنند ولی با توجه به تلاش­هایی که برای ورود به حوزه­ های جدیدی مانند بازاریابی و تبلیغات صورت گرفته سرعت بیشتری برای رشد این بازار پیش­بینی می­گردد. در این میان ورود غول­های مانند Apple که اخیرا امکان توسعه ­ی صفحه­ کلیدهای با قابلیت GIF را به گوشی ­های خود اضافه کرده به این بازی به هیجان آن افزوده است.

منبع:

نیویورک تایمز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد