پیش بینی ها و روند رشد یکی از برترین بازارهای اینترنت اشیاء

در طی پنج سال آتی، خانه های سرتاسر جهان رو به هوشمندتر و مرتبط تر شدن با هم پیش می روند. روی هم رفته، هنوز تعداد قابل توجهی از مصرف کنندگان به درک کاملی از ابزارهای مرتبط با خانه های هوشمند موسوم به “خانه متصل” و نحوه کار آنها نرسیده اند، از این رو است که ظرفیت تقاضا برای چنین خانه هایی هنوز بسیار زیاد است.

با وجود اینکه ظرفیت پذیرش و آگاهی در مورد چنین ساختار جدیدی، بسیار زیاد است. انتظار داریم که با رسیدن به اوج پیشرفت این دستگاه ها در طی دو سال آینده، استفاده از آنها متداول تر از اکنون شود.

در گزارشی که اخیرا BI Intelligence در مورد خانه های متصل منتشر کرده است، ضمن داشتن نگاهی دقیق تر به این بازار، در مورد افزایش عرضه این محصولات و رشد عواید دستگاه های مرتبط با خانه های متصل طی پنج سال آتی دست به  پیش بینی زده است.

 نکات مهمی که از مطالعه این گزارش بدست آمد، در اینجا به اختصار فهرست شده اند:

  • عرضه انواع دستگاه های مرتبط با خانه متصل ( Connected-home) در طی پنج سال آینده به طور متوسط، رشد سالیانه ۶۷% خواهند داشت، که رشدی به مراتب بسیار سریع تر از تلفن های هوشمند و تبلت ها دارند و برطبق برآوردهای BI Intelligence، تا سال ۲۰۱۹ حدود ۱٫۸ میلیارد واحد از این دستگاه ها روانه بازار خواهند شد.

دستگاه های مرتبط با خانه متصل شامل تمامی دستگاه های هوشمند ( دستگاه های شوینده، خشک کننده، یخچال و غیره)، سیستم های ایمنی و امنیتی ( سنسورهای اینترنتی، صفحه های نمایشگر، دوربین ها و سیستم های هشدار دهنده) و تجهیزات تامین انرژی مانند ترموستات های هوشمند و سیستم روشنایی هوشمند می باشد.

  • مجموعه دستگاه های مرتبط با خانه متصل، ۲۵% کل محموله های اینترنت اشیاء را در سال جاری در بر می گیرند، اما بر طبق پیش بینی ها، این رشد تا سال ۲۰۱۹ روندی صعودی تا ۲۷% را خواهد داشت.

در سال جاری، عواید فروش دستگاه های مرتبط با خانه متصل به بیش از ۶۱ میلیارد دلار خواهد رسید. این میزان درآمد با توجه به رشد سالیانه تا سال ۲۰۱۹ با رشد سرجمع ۵۲ درصدی به ۴۹۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

  • تجهیزات مرتبط با تامین انرژی خانه و سیستم های ایمنی وامنیتی، از جمله دستگاه هایی نظیر ترموستات های متصل و آشکارسازهای دود (smoke detectors)، در اولویت محبوبیت هستند و راه را برای سازگار بیشتری مصرف کنندگان با انواع دیگر این دستگاه ها باز می کنند.

به طور کلی این گزارش:

  • عرضه سالیانه دستگاههای خانه متصل ( Connected-home) را بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ پیش بینی می کند.
  • درآمد سالیانه و بالقوه بازار دستگاه های مرتبط با خانه متصل را بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ برآورد می کند.
  • میزان عرضه این محصولات را به تفکیک زیرمجموعه های آن از جمله تجهیزات مرتبط با تامین انرژی خانه، سیستم های ایمنی و امنیتی، و دستگاه های هوشمند را برآورد نموده است.
  • در مورد آگاهی مشتریان و مصرف کنندگان محصولات خانه متصل و موانع بالقوه ای که بر سر سازگاری این دستگاه ها با مشتریان است، بحث و بررسی می کند
  • به شرکت هایی که در این بازار موفقیت های اولیه ای داشته اند و توانسته اند ظرفیت بازار برای پیشرفت های آتی را در دست گیرند، اشاره داشته است.

مترجم : اینترنت اشیاء Internet of Things، ایده طراحی دستگاه‌های مختلف با امکان برقراری ارتباط بی‌سیم به منظور رهگیری و کنترل از طریق اینترنت و یا حتی یک برنامه ساده مخصوص گوشی‌های هوشمند، اصطلاح اینترنت اشیا را توصیف می‌کند.

منبع: مجله مگلی

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد