چرا سونی در مورد ظاهر و بازی‌های پلی استیشن 5 سکوت کرده است؟

به گزارش فناوری فرهنگی، سونی طی ماه‌های اخیر همواره در مورد انتشار اطلاعات از پلی استیشن 5 سکوت کرده است. این اتفاق باعث شده تا بسیاری از طرفداران پلی استیشن نسبت به آینده این برند نگران باشند و بعضی دیگر نیز این اتفاق را ترفندی برای بالا بردن هیجان و انتظارات برای معرفی نهایی این کنسول توسط سونی می‌دانند. اتفاقاتی که طبق اخبار منتشر شده از پلی استیشن 5 و بازی‌هایش، هر دو آن‌ها محتمل هستند.

سونی به این روش مارکتینگ عادت دارد

برخلاف بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه ویدیو گیم که فاصله بین معرفی محصول یا بازی آن‌ها با انتشار و در دسترس قرار گرفتنش در بازار چندان زیاد نیست، سونی از سیستم متفاوتی برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کند. شایعات مربوط به بازی‌هایی که این کمپانی برای نشر روی پلی استیشن در نظر گرفته، بسیار قبل از معرفی خود آن بازی‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و بعد از معرفی بازی همیشه فاصله‌ای چند ساله تا انتشار آن‌ داریم.

مارک سرنی طراح پلی استیشن 5 در مراسمی خسته‌کننده از سخت‌افزار این کنسول رونمایی کرد

مارک سرنی طراح پلی استیشن 5 در مراسمی خسته‌کننده از سخت‌افزار این کنسول رونمایی کرد

برای مثال این اتفاق برای سریال The Last of Us هم رخ داد و سونی در مراحل ابتدایی پیش تولید این سری رسما از آن رونمایی کرد و حتی وعده ساخت سریال‌های دیگری بر اساس فرنچایزهای معروف پلی استیشن را هم داد. مورد انتظارترین بازی پلی استیشن 4 یعنی The Last of Us Part 2 هم سرانجام پس از ۲ بار تاخیر، سه سال و نیم بعد از معرفی ماه آینده عرضه خواهد شد.

این اتفاق برای پلی استیشن 5 هم در حال رخ دادن است. در حالی که هنوز شایعه‌ای در مورد زمان معرفی پلی استیشن 5 نشینده‌ بودیم، مایکروسافت در رویداد The Game Awards 2019 رسما از کنسول جدید خود رونمایی کرد. از آن زمان تا امروز مایکروسافت اطلاعات کاملی از سخت افزار، کنترلر، بازی‌ها و ویژگی‌های ایکس باکس سری ایکس منتشر کرده اما به جز اطلاعات سخت‌افزاری و شکل کنترلر کنسول، جزییات دیگری از پلی استیشن بعدی در دسترس نیست.

یکی از مدیران مارکتینگ این کمپانی در پاسخ به انتقادات از نحوه انتشار اطلاعات در مورد PS5 گفت که باید بعد از مشخص شدن فروش ماه‌های ابتدایی این کنسول باید در مورد مارکتینگ آن قضاوت کنیم. این نقل قول به خوبی نشان می‌دهد که احتمالا سونی قصد دارد با عقب انداختن تاریخ انتشار اطلاعات در مورد محصول مورد انتظارش، هواداران را بیش از پیش برای این محصول مرموز تشنه کند.

کنسول PS5 Pro - Banner

مرموز بودن پلی استیشن 5 باعث شده که هایپ زیادی برای این محصول وجود داشته باشد. مخصوصا به‌خاطر این که می‌دانیم بعضی از ویژگی‌های اصلی این کنسول هنوز رسما معرفی نشده‌اند و سونی سوپرایزهای زیادی برای رو کردن آن‌ها در هفته‌های آینده دارد.

همچنین این که اطلاعات مربوط به ظاهر و بازی‌های پلی استیشن 5 بعد از معرفی کامل استودیوهای بازی سازی ایکس باکس، ظاهر و سرویس‌های مایکروسافت انجام می‌شود این اجازه را به سونی می‌دهد تا با جبران کردن کمبودهایی که سری ایکس در ابتدای عرضه دچار آن‌ها است (مثل نداشتن بازی انحصاری) برگ برنده‌ای برای رقابت با سری ایکس داشته باشد. باید در نظر گرفت که این سیاست سونی در قابل فروش The Last of Us Part 2 جواب داده و این بازی نیامده روی فروشگاه‌هایی مثل آمازون یکی از پرفروش‌ترین‌ها شده است.

بعضی از خبرها نگران‌کننده‌اند

ویروس کرونا باعث شده تا بسیاری نگران تاخیر در زمان عرضه کنسول‌های نسل بعدی باشند. البته سونی تایید کرده که پلی استیشن 5 در همان تعطیلات سال نو میلادی که پیش از این اعلام شده بود عرضه خواهد شد. البته بعضی از تحلیلگران معتقد هستند که گسترش ویروس کرونا باعث خواهد شد تا تعداد واحدهای موجود از پلی استیشن جدید در زمان عرضه محدود باشند. این قضیه در کنار مشکلاتی که سونی برای تامین قطعات با آن‌ها روبرو است باعث شده تا ادعای گران شدن قیمت نهایی پلی استیشن 5 مطرح شود.

بر اساس گفته‌های مایکل پکتر که یکی از شناخته شده‌ترین تحلیلگران حوزه ویدیو گیم است، پلی استیشن بعدی به خاطرمشکلی که سونی در تامین قطعات دچار آن شده، با قیمتی بیشتر از ۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد همین اتفاق این فرصت را در اختیار مایکروسافت قرار می‌دهد که ایکس باکس سری ایکس را با قیمتی ارزان‌تر عرضه کند.

از سوی دیگر این که سخت‌افزار پلی استیشن 5 روی کاغذ از ایکس باکس سری ایکس ضعیف‌تر است نگرانی‌های زیادی را در مورد اجرای ضعیف‌تر بازی‌ها توسط کنسول سونی به وجود آورده است. این که سونی هم اطلاعاتی از بازی‌های انحصاری PS5 منتشر نمی‌کند باعث دو چندان شدن این نگرانی شده است.

دوال سنس کنترلر پلی استیشن 5

دوال سنس کنترلر پلی استیشن 5

شایعات زیادی به معرفی ظاهر پلی استیشن 5 و بازی‌های جدید این کنسول در اواسط خرداد اشاره می‌کنند. سونی فرصت دارد تا با یک رونمایی قدرتمند و قیمت‌گذاری مناسب جنگ کنسولی در نسل نهم را بیش از پیش داغ کرده یا با ضعیف ظاهر شدن در این رویداد احتمالی، ما طرفداران پلی استیشن را بیشتر از همیشه نگران آینده این برند کند.

منبع: دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد